NOWY JORK 2018: KLASYCZNE MINI ELECTRIC BUDZI EMOCJE

mini-electric1

Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych New York International Auto Show MINI po raz pierwszy pokazało nową, elektryczną odsłonę swojego modelu.

Klasyczna wersja Electric łączy w sobie kultową już stylistykę z technologią jazdy, która dostosowuje się do kierunku, w jakim podąża mobilność miejska.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

NOWY JORK 2018


 

Prezentując na salonie samochodowym NYIAS w Nowym Jorku ten jedyny w swoim rodzaju samochód, MINI daje jasny sygnał zaangażowania w utrzymanie charakteru marki, jednocześnie kładąc nacisk na innowacyjną technologię zeroemisyjną.

mini-electric2

Klasyczne Mini Electric jest efektem kompromisu – pojazd z połowy XX wieku staje się ambasadorem świadomości ekologicznej oraz ucieleśnieniem zrównoważonej mobilności, której przyszłość dopiero się rozpoczyna.

Świat miejskiej elektro- mobilności już wkrótce wzbogaci się o nowy model, zapewniający indywidualny styl oraz frajdę z jazdy. Już podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2017 roku, pokazano model koncepcyjny Mini Electric Concept jako zapowiedź całkowicie elektrycznego modelu marki, który zostanie zaprezentowany w 2019 roku, w 60. rocznicę wprowadzenia na rynek klasycznego Mini.

mini-electric3

Całkowicie elektryczny model produkcyjny, na bazie trzydrzwiowego pojazdu, znajduje się aktualnie w fazie rozwoju, a rozpoczęcie produkcji w fabryce MINI w Oksfordzie zaplanowano na przyszły rok.

W 2008 roku marka zaprezentowała MINI E – na bazie poprzednika aktualnego trzydrzwiowego auta wyprodukowano około 600 egzemplarzy samochodu, które poddano testom w codziennych warunkach użytkowania. Testy te odegrały kluczową rolę, wyznaczając drogę dla rozwoju BMW i3 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 13,6– 13,1 kWh/ 100 km).

mini-electric5

W modelu MINI Cooper SE Countryman ALL4 z napędem hybrydowym typu plug-in (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,3–2,1 l/100 km, zużycie energii w cyklu mieszanym: 14,0–13,2 kWh/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym z silnika spalinowego: 52–49 g/km) połączenie silnika o spalaniu wewnętrznym z napędem elektrycznym pozwoliło uzyskać łączną moc 165 kW/224 KM oraz inteligentny, hybrydowy napęd na cztery koła ALL4.

Pięciodrzwiowy model w segmencie aut kompaktowych premium pozwala na jazdę w każdym terenie. Moc pozyskiwana z obu silników zapewnia przyspieszenie bez uszczerbku dla jazdy z prędkością nawet 125 km/h w trybie całkowicie elektrycznym. Dzięki tym parametrom Cooper S E Countryman ALL4 wnosi wkład w globalny sukces rynkowy zelektryfikowanej floty pojazdów BMW Group.

mini-electric4