OPEL: TRZY NOWE RODZINY SILNIKÓW DO 2016 ROKU

O 1_283730

W latach 2012–2016 Opel wprowadzi trzy nowe rodziny silników i trzynaście nowych jednostek, co jest związane z odnowieniem oferty w tej dziedzinie w 80 procentach.! W tym samym okresie firma zaprezentuje również nowe skrzynie biegów.

Obecnie Opel rozpoczyna odnawianie swojej oferty jednostek napędowych, wprowadzając silniki benzynowe i wysokoprężne 1.6 l wraz z drugą generacją skrzyń pięcio- i sześciobiegowych. Wszystkie te rozwiązania mają na celu zapewnienie najlepszej wydajności w swojej klasie i wprowadzenie udoskonaleń.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Nowe silniki benzynowe i wysokoprężne systematycznie wprowadzane w całej gamie pojazdów Opla mają zaspokoić zapotrzebowanie klientów na jednostki o zmniejszonej pojemności i dużej mocy oraz niższym zużyciu paliwa i poziomie emisji CO2.

Nowe rodziny silników charakteryzują się najlepszymi w swojej klasie parametrami w zakresie wydajności mocy i czystości, a udoskonalone skrzynie biegów zapewniają płynną zmianę biegów nieustępującą wynikom osiąganym przez konkurencję. Niedługo zostanie zaprezentowana nowa skrzynia sześciobiegowa i nowa zautomatyzowana skrzynia manualna.

Opel 2_282293

Nowy silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo

Ta nowoczesna czterocylindrowa jednostka benzynowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest produkowana w dwóch konfiguracjach. Wersja Eco Turbo o mocy 125 kW/170 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm została skonstruowana z myślą o optymalizacji zużycia paliwa, wysokim momencie obrotowym i wyjątkowej elastyczności. Wersja Performance Turbo o mocy 147 kW/200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm wyróżnia się wyjątkową wydajnością wynoszącą 125 KM na litr.

W porównaniu z poprzednią jednostką 1.6 l z turbodoładowaniem udało się obniżyć poziom emisji CO2 i zużycie paliwa o 13% oraz zwiększyć maksymalną moc i moment obrotowy nawet o 30 proc. O wyjątkowej elastyczności silników Eco Turbo świadczy poprawione o 20% przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym biegu. Natomiast moc 200 KM nadaje jednostce Performance Turbo jeszcze bardziej sportowy charakter.

Najważniejsze parametry techniczne:

— jedyny silnik w tej klasie, w którym zastosowano wałki wyrównoważające zapewniające równą pracę. Inne zalety to zmniejszona masa bloku cylindrów wykonanego w technologii cienkościennego odlewu oraz dwuczęściowa konstrukcja skrzyni korbowej, której dolne łoże wykonano z odlewu aluminium. Natomiast kompleksowe metody „inżynierii dźwięku” minimalizują hałasy i drgania — opracowano nawet specjalne rozwiązania pod kątem konkretnego zastosowania pojazdu.

– optymalne zużycie paliwa z minimalnymi poziomami emisji — świece zapłonowe i dysze wtryskiwaczy benzyny umieszczone centralnie nad komorą spalania.

– krótki czas reakcji przepustnicy — dynamiczny układ turbodoładowania zapewnia krótkie czasy reakcji porównywalne z konstrukcją silnika z podwójnym systemem doładowania (Twin-Scroll), udoskonalono także zabudowanie. Sprężarka z układem nisko- i wysokociśnieniowych rezonatorów redukuje szumy przepływu powietrza, m.in. syczenie i pulsowanie.

O 3_284406

Nowy silnik wysokoprężny 1.6 CDTI

Nowy silnik wysokoprężny 1.6 l zapewnia najlepsze osiągi we wszystkich kluczowych parametrach. Został wprowadzony w modelu Zafira Tourer i docelowo zastąpi obecną jednostkę 1.7 l i wersje 2.0 l o niższej mocy w szerokiej gamie modeli Opla, a w przyszłości zaprezentowane zostaną jeszcze mocniejsze wersje.

Ta pierwsza w ofercie Opla jednostka wysokoprężna w całości wykonana z aluminium charakteryzuje się mocą 100 kW/136 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 320 Nm. Imponująca jest wydajność mocy — 85 KM na litr. O niskim zużyciu paliwa i zredukowanym poziomie emisji CO2 świadczą parametry Zafiry Tourer.

Podobnie jak w analogicznej jednostce benzynowej, również w silniku 1.6 CDTI zastosowano wiele rozwiązań z zakresu „inżynierii dźwięku”, co pozwoliło zminimalizować hałasy i wibracje oraz zwiększyć kulturę pracy. Podczas testów z udziałem Zafiry Tourer, w porównaniu z innymi pojazdami z silnikami wysokoprężnymi 1.6 l, zarejestrowano najniższe wskaźniki emisji dźwięku.

Zastosowanie technologii selektywnego oczyszczania katalitycznego (SCR) BlueInjection, czyli rozkładu tlenków azotu (LNT), umożliwiło zachowanie zgodności z normami emisji Euro 6 — silnik 1.6 CDTI jest równie czysty jak jednostka benzynowa.

O 4_283738

Najważniejsze parametry techniczne:

– dzięki zastosowaniu wykonanego w całości z aluminium bloku cylindrów, głowicy cylindrów i płyty łożysk zmniejszono wagę o 20 kilogramów w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami wysokoprężnymi.
– zoptymalizowane osiągi dzięki zamkniętej pętli kontroli spalania oraz wielokrotnemu wtryskowi paliwa, co zapewnia wydajną, czystą i cichą pracę.
– krótkie czasy reakcji przepustnicy dzięki turbosprężarce o zmiennej geometrii chłodzonej wodą, działającej przy maksymalnym ciśnieniu 1,7 bar.
– najniższy wskaźnik tarcia wewnętrznego, odłączanie pompy wodnej i pompa oleju o zmiennej wydajności przyczyniają się do oszczędności paliwa i zmniejszenia poziomu emisji CO2.

Udoskonalona oferta manualnych i automatycznych skrzyń biegów

Dzięki licznym poprawkom w konstrukcji wewnętrznej i mechanizmach dźwigni druga generacja pięcio- i sześciobiegowych skrzyń Opla w porównaniu z konkurencją uzyskała doskonałe wyniki w zakresie jakości zmiany biegów. Obecnie montuje się je w modelach ADAM, Corsa, Meriva, Mokka, Astra, Antara, Zafira i Insignia z silnikami o momencie obrotowym przekraczającym 130 Nm.

O 5_283740

W pojazdach małych i kompaktowych z silnikami o maksymalnym momencie obrotowym do 235 Nm wprowadzone zostaną nowe skrzynie sześciobiegowe. Są one znacznie lżejsze od podobnych rozwiązań i zawierają wiele modyfikacji z jednostek drugiej generacji.

W przypadku ADAMa i Corsy opracowano ofertę nowych zautomatyzowanych skrzyń manualnych z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów i funkcją start/stop, które działają także w pięciobiegowym trybie automatycznym.

Następnym krokiem po udoskonaleniach skrzyń sześciobiegowych obecnej generacji będzie wprowadzenie nowej skrzyni ośmiobiegowej, która aktualnie jest w fazie konstrukcji. Szerszy zakres biegów umożliwi oszczędność paliwa przekraczającą średnio 3 proc.

O 6_283731