PARYŻ 2014: OPEL ADAM S CZYLI SPORTOWA MINI – RAKIETA

Opel-ADAM-S_0 Nowa sportowa gwiazda w rodzinie Opla nosi nazwę ADAM S. Samochód będący uzupełnieniem barwnej gamy niewielkich modeli marki, zaprezentuje swoje możliwości na targach motoryzacyjnych Mondial de l’Automobile w Paryżu w dniach 4–19 października. Studyjną wersję samochodu zaprezentowano wiosną na targach Motor Show w Genewie, a niedawno podjęto decyzję o rozpoczęciu produkcji sportowej wersji tego modelu.


Zobacz także:

PARYŻ 2014: PEUGEOT POKAŻE KONCEPCYJNY EXALT

PARYŻ 2014


 

Zamówienia na model ADAM S przyjmowane będą w wybranych krajach europejskich od listopada, a produkcja rozpocznie w 2015 r. Nowoczesny styl, dynamiczny układ napędowy i liczne opcje personalizacji to główne cechy najnowszego modelu ADAM. Kierowcy, którzy preferują sportową jazdę, pod maską znajdą silnik o pojemności 1,4 l i mocy 110 kW/ 150 KM Turbo ECOTEC. Specjalnie przystosowane podwozie i układ hamulcowy OPC zapewniają tej małej rakiecie przyczepność nawet przy najwyższych prędkościach. Łatwo dostrzec sportowy rodowód modelu ADAM S – projektanci nadali mu nowoczesny styl zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Mały samochód o naturze wyścigówki uzupełnia gamę, w ramach której zademonstrowano już wersję crossover ADAM ROCKS. Dzięki swoim osiągom ADAM S nada mistrzowi personalizacji nowy wymiar.

  „Kieszonkowa turbodoładowana rakieta” Dzięki mocy 110 kW/150 KM generowanej przy momencie obrotowym 220 Nm specjalna, nowa wersja silnika 1.4 Turbo ECOTEC w modelu S może się poszczycić mocą ponad 100 KM wytwarzaną na litr pojemności silnika. Zapewnia on o 50 proc. więcej mocy i o 70 proc. większy moment obrotowy niż w jednostce wolnossącej 1.4, w jaką wyposażone są pozostałe ADAM-y. W połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów nowy turbodoładowany silnik zapewnia osiągi: auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną rzędu 200 km/h. W jednostce 1.4 turbo w nowego S wykorzystywany jest system Start/Stop, a silnik spełnia normy emisji Euro 6. Układ rozrządu w jednostce 1.4 Turbo umożliwia stałą regulację faz rozrządu, a zintegrowanie turbosprężarki z kolektorem wydechowym redukuje masę pojazdu i zwiększa jego kompaktowość. Liczne rozwiązania obniżające masę samochodu obejmują m.in. żeliwny odlew bloku silnika o drążonej strukturze, drążone wałki rozrządu i kolektor dolotowy z tworzywa sztucznego. Sportową charakterystykę podkreśla ponadto podwozie, opracowane z myślą o tym właśnie modelu, oraz bezpośredni, czuły układ kierowniczy. Ta „kieszonkowa rakieta” posiada osiemnastocalowe koła – mają one felgi łopatkowe i opony o rozmiarze 225/35 R 18. Widoczne są również czerwone szczęki hamulcowe. Dostępne są także koła 17-calowe.   Styl „Red ’n‘ Roll” Przedni spojler, progi boczne i powiększony tylny zderzak z wycięciem na masywną rurę wydechową dopełniają wizerunku modelu ADAM S jako samochodu sportowego. Projekt dachu „Red ʼn‘ Roll”, zarezerwowany specjalnie dla modelu, łączy się dodatkowo z dziesięcioma wariantami koloru nadwozia oraz czterema wersjami dachu. Tylny spojler, który zapewnia wystarczający docisk, oraz specjalne logo na słupkach dopełniają wyglądu całości. Można też spersonalizować dach i nadwozie za pomocą specjalnej grafiki „S”. Wewnątrz pojazdu kierowca i pasażer siedzący z przodu mogą wybierać różne warianty siedzeń. Trzy spośród nich dostępne są wyłącznie w tej wersji. Są to między innymi fotele Recaro Performance w wykończeniu Morrocana lub skórze Nappa. Wnętrze na wiele sposobów dopasowuje się do stylistyki „Red ʼn‘ Roll”, na przykład dzięki opcjonalnym pakietom skórzanym, które obejmują czarno- czerwoną kierownicę, gałkę zmiany biegów i hamulec ręczny lub czerwono-białe oświetlenie panelu wskaźników i drzwi. Wszystko to akcentują drobne detale, takie jak specjalne dywaniki czy kluczyk w szaro- czarno- czerwonej kolorystyce. Opcjonalna podsufitka w postaci kraciastej flagi dodatkowo nadaje samochodowi sportowy charakter. Nowy S ma światła LED – zarówno przyciemnione do jazdy dziennej, jak i tylne – elektroniczną klimatyzację i system IntelliLink, który jest w pełni kompatybilny z najnowszymi smartfonami działającymi pod kontrolą systemów ANDROID i Apple iOS. Umożliwia on podłączenie zewnętrznych urządzeń przez USB i Bluetooth oraz strumieniową transmisję dźwięku. W skład systemu wchodzi siedem głośników i 7-calowy kolorowy ekran dotykowy wysokiej rozdzielczości. IntelliLink zapewnia dostęp do nawigacji BringGo, jak również do aplikacji Stitcher i TuneIn. Premiera modelu nastąpi podczas salonu samochodowego Paris Motor Show.