PARYŻ 2016: PEUGEOT 5008 – CAŁKIEM NOWA KONCEPCJA

peugeo_5-1

Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego Mondial de l’Automobile w Paryżu, Peugeot zaprezentuje nowy model 5008. Nazwa samochodu jest taka sama jak poprzednio, ale jego koncepcja całkowicie inna.

Pojazd tworzy nową kategorię dużych 7-miejscowych SUV-ów klasy C. Zbudowany został na modułowej platformie EMP2.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

PARYŻ 2016


 

Nowy 5008 jest wyposażony w i-Cockpit najnowszej generacji i liczne zaawansowane technologicznie systemy podnoszące komfort i bezpieczeństwo. Jest SUV-em, który dorównuje możliwościami konfiguracji wnętrza vanom. Model to także cała paleta oszczędnych silników o wysokich osiągach i zróżnicowana gama wersji, łącznie z dynamicznymi GT i GT Line. W sprzedaży auto pojawi się na wiosnę 2017 roku.

NADWOZIE

Nowy 5008 charakteryzuje się długą, poziomą maskę, pionowo zarysowanym przodem i wysokim pasem bocznym. Jego sylwetka zapowiada moc. Wszystkie linie i zaokrąglenia tworzą wrażenie spójnej i proporcjonalnej bryły. Jest dłuższy od nowego 3008 o 19 cm, a jego rozstaw osi jest większy o 16,5 cm.

peugeo_5-2

Wydłużona linia dachu tworzy wrażenie płynności i zwinności. Wersje GT Line i GT wyróżnia kontrastowy kolor dachu pokryty błyszczącym czarnym lakierem w odcieniu Black Diamond.

Osłony wokół nadwozia, duże koła, wyprofilowane relingi dachowe pasują do halogenowych reflektorów dających efekt „kociego spojrzenia”. W opcji dostępne będą światła Full LED. Tylne światła (LED) przypominające kształtem ślad pazurów, stały się znakiem rozpoznawczym wszystkich pojazdów z marki.

WNĘTRZE

Nowe auto (długość – 4,64 m, rozstaw osi – 2,84 m) oferuje obszerne wnętrze, zwłaszcza jeśli chodzi o pasażerów w drugim rzędzie (miejsce na nogi zwiększa się o 60 mm). Innowacyjne rozwiązania to trzy niezależne fotele identycznych wymiarów w drugim rzędzie z funkcją składania oraz dwa niezależne fotele składane i wyjmowane w trzecim rzędzie.

Fotele posiadają regulację przesuwu wzdłużnego dając możliwość dostosowania przestrzeni w kabinie lub w bagażniku do potrzeb użytkowników oraz regulację pochylenia oparcia (pięć pozycji). Wyposażone są w zagłówki wsuwane w oparcie, składają się w prosty sposób (również za pomocą przycisku w bagażniku) i tworzą całkowicie płaską podłogę. Wszystkie są teżą wyposażone w 3-punktowe mocowania fotelików dla dzieci Isofix.

peugeo_5-3

Ponadto, zależnie od poziomu wyposażenia i kraju sprzedaży, nowy SUV proponuje w standardzie lub jako opcję trzeci rząd foteli, składanych i chowanych w podłodze bagażnika. Dostęp do foteli w trzecim rzędzie ułatwia dźwignia umieszczona w górnej części oparć obu skrajnych foteli drugiego rzędu. Ich niewielka masa (poniżej 11 kg) i łatwość wyjęcia z samochodu przy użyciu jednej dźwigni pozwala na pełne wykorzystanie przestrzeni bagażowej zależnie od potrzeb użytkowników. Wymontowanie każdego z foteli trzeciego rzędu to dodatkowe 39 dm3 VDA 210 do dyspozycji.

Pojemność bagażnika to nawet 780 dm3 VDA 210 (1060 litrów w pomiarze wodą) w konfiguracji 5-miejscowej. Próg załadunku jest wyjątkowo nisko usytuowany (676 mm), przestrzeń bagażowa jest szeroka i bez załamań, a możliwość złożenia przedniego fotela pasażera do położenia stolika sprawia, że SUV jest przystosowany do przewozu przedmiotów o długości sięgającej aż 3,20 m.
Praktycznym rozwiązaniem jest również bezdotykowa obsługa tylnej klapy.

Liczne elementy wyposażenia (gniazda, zasłona, żaluzje, stoliki typu lotniczego, haczyki, uchwyty na kubki, itd.) oraz duża liczba schowków rozmieszczonych w kabinie (o łącznej objętości sięgającej 38 litrów) zapewnia komfort kierowcy i pasażerom.

Nowy jest także i-Cockpit: poręczna kompaktowa kierownica, duży pojemnościowy ekran dotykowy o przekątnej 8 cali umieszczony jak tablet na desce rozdzielczej i cyfrowy panel wirtualnych zegarów o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 12,3 cala. Pośrodku deski rozdzielczej umieszczone są piękne przyciski typu toggle switch.

peugeo_5-4

Auto może być wyposażone w Peugeot i-Cockpit Amplify, który umożliwia sterowanie natężeniem oświetlenia i zmianę koloru ekranów, parametry sygnałów dźwiękowych, funkcję masażu w fotelach (do pięciu programów) czy rozpylanie zapachów. Pasażerowie mają do wyboru dwie aranżacje: „Boost” dla kierowców lubiących jazdę dynamiczną oraz „Relax” dla kierowców preferujących bardziej spokojny styl jazdy.

Nowa dźwignia skrzyni automatycznej umożliwiająca impulsową zmianę biegów.

SYSTEMY WSPOMAGANIA

Liczne systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji, tzw. ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) zmniejszają poziom zagrożenia na drogach.

W standardzie lub opcji w zależności od kraju znajdują się: Advanced Grip Control z nową funkcją Hill Assist Descent Control (HADC, system Active Safety Brake i system wspomagania zachowania odległości między pojazdami (Distance Alert), połączone w pakiet Safety, systemy: Active Lane Departure Warning), wykrywania zmęczenia kierowcy, automatycznego przełączania świateł Smartbeam, monitorowania ograniczeń prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, adaptacyjny tempomat z funkcją STOP (w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów), aktywnego monitorowania martwego pola, Park Assist, Visio Park 2 (widoczność w zakresie 360°).

peugeo_5-6

Kierownica jest w stałej łączności ze światem dzięki takim rozwiązaniom jak funkcja Mirror Screen czy też Peugeot Connect Nav zawierający nawigacją 3D z modułem łączności z Internetem (TomTom Traffic).

SILNIKI

Gama nowego 5008 to trzy „mainstreamowe” wersje (Access, Active, Allure), sportowa GT Line oraz dynamiczna GT.

Optymalnie dobrane wymiary zewnętrzne pozwoliły na uzyskanie współczynnik SCx 0,76 m2. Również zastosowanie opon o wyjątkowo niskich oporach toczenia w rozmiarze 17” i 18”, czy też 19” o obniżonym profilu opracowanych przez firmę Michelin (205×55 R19) przyczyniło się do wysokich osiągów całej gamy.

Gama benzynowa obejmuje 4 jednostki napędowe: 1,2 l PureTech 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach (117 g CO2 /km lub 115 g CO2 /km), 1,2 l PureTech 130 S&S EAT6 (120 g CO2/km), 1,6 l THP 165 S&S EAT6 (133 g CO2/km) oraz 6 silników wysokoprężnych: 1,6 l BlueHDi 100 S&S z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach (106 g CO2/km), 1,6 l BlueHDi 120 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach (108 g CO2/km lub 105 g CO2 /km), 1,6 l BlueHDi 120 S&S EAT6 (112 g CO2/km), 2,0 l BlueHDi 150 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach (118 g CO2/km) i 2,0 l BlueHDi 180 S&S EAT6 (124 g CO2/km). Ten ostatni silnik napędza tylko i wyłącznie luksusową i dynamiczną wersję GT.

peugeo_5-5

Na tragach motoryzacyjnych Paris Motor Show marka zaprezentuje także e-Bike eF01, składany rower ze wspomaganiem elektrycznym o futurystycznej stylistyce. Podobnie jak hulajnogę e-Kick, można go umieścić w stacji dokującej w bagażniku nowego SUV-a 5008…

5008 jest produkowany w Rennes we Francji.

CENY

Już jednak ogłoszone zostały ceny. W wersji pięcioosobowej ACTIVE pojazd z silnikiem 1,6 BlueHDi 120 KM M6 S&S kosztuje 94 300 zł, a z 2,0 BlueHDi 150 KM M6 S&S – 99 300 zł.

Cena wersji siedmioosobowej 1,6 BlueHDi 120 KM EAT6 S&S (STYLE) to 106 400 zł. 1,6 BlueHDi 120 KM M6 S&S kosztuje: 97 400 zł (ACTIVE), 99 900 zł (STYLE) i 110 150 zł (ALLURE), a 2,0 BlueHDi 150 KM M6 S&S odpowiednio: 102 400 zł, 104 900 zł i 115 150 zł.

peug-5_7