PARYŻ 2018: TOYOTA COROLLA TOURING SPORTS CZYLI NOWE KOMBI

Toyoy-pari-p1

2 października podczas Salonu Samochodowego Paris Motor Show zadebiutuje nowa Toyota Corolla Touring Sports. Kompaktowe kombi dołączy do modelu hatchback, który został pokazany na targach w Genewie w marcu tego roku.

Nowy kompakt zbudowany jest na platformie GA-C w architekturze TNGA. Auto oferuje dwa napędy hybrydowe.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

PARYŻ 2018


 

Napęd hybrydowy jest wyrazem zaangażowania Toyoty w tą technologię. Jedyny silnik benzynowy w ganie – 1,2 l z turbodoładowaniem ma moc 116 KM. Opracowane w technologii TNGA układy hybrydowe to oparty na silniku 1,8 l napęd o mocy 122 KM oraz układ z 2-litrowym silnikiem o łącznej mocy 180 KM.

Toyoy-pari-p2

Udoskonalony napęd hybrydowy 1,8 l opiera się na cichej, intuicyjnej, szybko reagującej technologii EV bez ładowania i z niskimi kosztami użytkowania. Nowy napęd 2,0 l łączy te zalety, oferując większą dynamikę i przyjemność z jazdy.

Przednie zawieszenie nowej Corolli to sprawdzone kolumny MacPhersona, zaś z tyłu pracuje nowe wielowahaczowe zawieszenie i nowe amortyzatory. Do dobrych właściwości jezdnych i zwinności przyczyniają się nisko umieszczony silnik, nisko osadzone, wygodne fotele oraz zamontowanie baterii trakcyjnej napędu hybrydowego pod tylną kanapą. Elementy te dodatkowo obniżają środek ciężkości nowego kombi.

Design

Corolla z nadwoziem Touring Sports została zaprojektowana w Europie, w niedawno otwartym Centrum Designu w Zaventem. Dzięki platformie TNGA nowe kombi nie jest tylko rozbudowanym wariantem hatchbacka, lecz zaprojektowanym niezależnie modelem. Auto ma rozstaw osi 2700 mm i oferuje dużo miejsca na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu.

Corolla z nadwoziem kombi ma dynamicznyy wygląd. Design przodu stanowi nową interpretację stylu Keen Look, obejmującą wąski górny grill i duży dolny grill w kształcie trapezu, pod którym znajduje się spojler z krawędziami zakrzywionymi do góry.

Toyoy-pari-p3

Opadająca linia dachu i sportowy profil komponują się z szerokimi nadkolami o poszerzonych krawędziach, co pozwoliło odsunąć koła dalej od siebie, by podkreślić szeroką sylwetkę Corolli i jej nisko położony środek ciężkości. Z tyłu zwracają uwagę skośne tylne szyby i światła typu LED.

Nowe autos będzie dostępne m.in. w czterech dwukolorowych kompozycjach nadwozia, które łączą wybrany kolor z czarnym wykończeniem dachu, słupków i otoczenia dolnego grilla na froncie.

Wnętrze

Kabina pasażerska nowej Corolli została zaprojektowana na nowo,. Zastosowano w niej nowe materiały, kolory i kompozycje, atrakcyjne wizualnie i przyjemne w dotyku. Szczególną uwagę poświęcono wersjom opracowanym na europejski rynek.

Jednym z atutów platformy GA-C jest niższe mocowanie przednich foteli, które przekłada się na przyjemniejszą, bardziej sportową pozycję za kierownicą oraz dodatkowo obniża środek ciężkości auta. Odległość między przednimi i tylnymi siedzeniami wynosi aż 928 mm – duża przestrzeń na tylnej kanapie zwiększa komfort podróży pasażerów siedzących z tyłu. Bagażnik ma pojemność 598 litrów według pomiaru VDA.

Toyoy-pari-p4

Zaawansowane technologie

W wyposażeniu Corolli Touring Sports pojawiły się zaawansowane systemy, takie jak cyfrowe zegary na tablicy rozdzielczej z efektem 3D, wyświetlacz na przedniej szybie Head-Up Display klasy premium, wysokiej jakości nagłośnienie JBL GreenEdge Premium Sound System, opracowane specjalnie do tego modelu, bezprzewodowa ładowarka do telefonu oraz Toyota Touch Multimedia System. Są one dostępne za dopłatą lub w standardzie w wyższych wersjach wyposażenia.

Wszystkie samochody zbudowane w architekturze TNGA charakteryzują się wyższym poziomem bezpieczeństwa biernego i czynnego. Nowy Touring Sports został zaprojektowany, aby spełnić najwyższe wymagania niezależnych organizacji przeprowadzających testy zderzeniowe. Samochód w standardzie wyposażony jest w zaawansowane systemy bezpieczeństwa w pakiecie Toyota Safety Sense nowej generacji.

Prermiara auta na targach motoryzacyjnych Mondial de l’Automobile w Paryżu.