PORSCHE: NOWA LINIA 911 GTS – W MARCU W SALONACH PIĘĆ WARIANTÓW

pors-911-no1

Porsche poszerza linię produktową 911 o modele GTS. W marcu 2017 r. do sprzedaży trafi łącznie pięć wariantów: 911 Carrera GTS z napędem na tylne koła i 911 Carrera 4 GTS z napędem na obie osie.

Oba dostępne będą jako coupé lub kabriolet. Do salonów wjedzie także 911 Targa 4 GTS z napędem na obie. Cena wersji 911 Carrera GTS Coupé zaczyna się od 617 220 zł.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Nowo opracowany, turbodoładowany, 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3 litrów generuje moc zwiększoną do 331 kW (450 KM). To o 22 kW (30 KM) więcej niż 911 Carrera S i o 15 kW (20 KM) więcej niż poprzedni model GTS z jednostką wolnossącą. Wszystkie warianty oferowane są do wyboru z siedmiobiegową skrzynią manualną lub opcjonalną przekładnią Doppelkupplung (PDK).

pors-911-no2

Więcej mocy, lepsze osiągi

Maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm, dostępny w szerokim zakresie od 2150 do 5000 obr./min., zapewnia jeszcze lepsze przyspieszenie i elastyczność. Standardowo wszystkie modele GTS wyposażone są w układ Porsche Active Suspension Management (PASM). GTS w wersji coupé dysponuje sportowym zawieszeniem PASM z prześwitem zmniejszonym o 10 mm.

Najlepszym sprinterem w gamie jest standardowo wyposażony w pakiet Sport Chrono wariant 911 Carrera 4 GTS Coupé – z przekładnią Porsche Doppelkupplung (PDK) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,6 sek. Wszystkie modele GTS osiągają prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h. Najszybsze jest coupé z manualną skrzynią biegów i napędem na tylne koła – rozpędza się do 312 km/h.

Mimo lepszych osiągów rodzina 911 GTS legitymuje się wysoką wydajnością. Przykładowo, 911 Carrera GTS z PDK zużywa jedynie 8,3 l/100 km (cykl NEDC), co odpowiada emisji CO2 na poziomie 188 g/km.

pors-911-no3

Czarne akcenty na zewnątrz i wewnątrz

Na tle pozostałych „911” modele GTS wyróżniają się nie tylko technologią, ale i designem. Wszystkie warianty bazują na poszerzonym podwoziu czteronapędowym i mają 1852 mm szerokości – nawet te z napędem na koła tylnej osi. Ich sportowy charakter podkreśla nowy przedni zderzak Sport Design. Cały przedni pas został zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki. Dolny przedni spojler i powiększone przedłużenie tylnego spojlera dodatkowo zmniejszają siłę unoszenia przedniej i tylnej osi w porównaniu z modelami Carrera S.

Również z tyłu GTS-y są nie do pomylenia: mają przyciemniane lampy, kratę wlotu powietrza z czarnym, satynowym wykończeniem i umieszczone centralnie dwie końcówki sportowego układu wydechowego, który należy do wyposażenia standardowego. Dla wariantów czteronapędowych zarezerwowano ozdobny pas pomiędzy lampami w kolorze czarnym, a dla czteronapędowych – pas z podświetleniem.

Stylizacji nadwozia dopełniają boczne lusterka Sport Design, 20-calowe obręcze z satynowym wykończeniem w kolorze czarnym i centralną śrubą oraz oznaczenie modelu GTS na drzwiach. Także charakterystyczny pałąk modelu Targa po raz pierwszy ma kolor czarny, nadając wariantowi 911 Targa 4 GTS szczególnie wyrazisty wygląd.

porsch_911-no5

Nowa aplikacja Porsche Track Precision

Również wystrój wnętrza definiują geny rodziny GTS. W centralnym miejscu deski rozdzielczej znajduje się stoper pakietu Sport Chrono. Z debiutem nowych modeli GTS zbiega się premiera dodatkowo udoskonalonej aplikacji Porsche Track Precision. Obejmuje ona automatyczne rejestrowanie i wyświetlanie szczegółowych danych przejazdów na ekranie smartfona. Podróżujący siedzą na fotelach wyściełanych Alcantarą z nowym wzorem przeszyć.

Sportowe fotele Plus z wyszywanym logo GTS na zagłówkach, elektrycznie ustawiane w czterech płaszczyznach, zapewniają wzmocnione podparcie boczne i jeszcze większy komfort. Uwagę zwracają także elementy ozdobne ze szczotkowanego, anodowanego na czarno aluminium na panelu wskaźników oraz liczne akcenty z Alcantary, m.in. na wieńcu kierownicy, konsoli centralnej i podłokietnikach.

pors-911-no4

Modele 911 GTS można zamawiać już w Porsche Centrach. Ich ceny zaczynają się od:
– 911 Carrera GTS Coupé: 617 220 zł;
– 911 Carrera GTS Cabriolet: 680 520 zł;
– 911 Carrera 4 GTS Coupé: 652 650 zł;
– 911 Carrera 4 GTS Cabriolet: 715 950 zł;
– 911 Targa 4 GTS: 715 950 zł.