PORSCHE: NOWE CAYENNE DOSTĘPNE JAKO HYBRYDA PLUG-IN

porsche-cay-n1

Porsche poszerza gamę swoich hybryd – na drogi wyjedzie wkrótce nowe Cayenne E-Hybrid, które łączy dynamikę jazdy z efektywnością.

3-litrowy silnik V6 (250 kW/340 KM) współpracuje z jednostką elektryczną (100 kW/136 KM), generując moc systemową 340 kW (462 KM).


Zobacz także:

PREMIERY

ECO


 

Maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm dostępny jest tuż powyżej prędkości obrotowej biegu jałowego: strategia doładowania (tzw. funkcja boost) odpowiada tej z supersamochodu 918 Spyder. Cayenne z hybrydowym napędem plug-in przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5 sek., a jego prędkość maksymalna wynosi 253 km/h. W trybie całkowicie elektrycznym model może pokonać do 44 km i rozpędzić się do prędkości 135 km/h.

porsche-cay-n2

Średnie zużycie na 100 km w cyklu NEDC, zależnie od rodzaju zastosowanego ogumienia, wynosi 3,2- 3,4 l paliwa oraz 20,6- 20,9 kWh energii.

Stopień wsparcia ze strony silnika elektrycznego oraz tempo ładowania akumulatora podczas jazdy zależą od wybranego trybu jazdy. W zorientowanych na osiągi programach Sport i Sport Plus praktycznie całą energię zgromadzoną w akumulatorze można wykorzystać na doładowanie. W trybie Sport bateria ładowana jest w zakresie niezbędnym dla bieżącego działania funkcji boost, a w Sport Plus – tak szybko, jak to tylko możliwe.

Równolegle do premiery Cayenne E-Hybrid Porsche poszerza ofertę wyposażenia zwiększającego komfort oraz systemów wspomagających dla całej gamy Cayenne o dodatkowe opcje, takie jak wyświetlacz head-up, fotele z masażem czy 22-calowe obręcze z lekkich stopów.

porsche-cay-n3

Ładowanie z wykorzystaniem aplikacji

W nowym Cayenne E-Hybrid znacznie zwiększono pojemność akumulatora – a co za tym idzie, także zasięg w trybie elektrycznym i rezerwy dla funkcji boost. W porównaniu z poprzednikiem pojemność baterii wzrosła z 10,8 do 14,1 kWh, czyli o około 30 proc. Chłodzony cieczą akumulator, przechowywany pod podłogą tylnej części pojazdu, składa się z ośmiu modułów ogniw – każdy z 13 pryzmatycznymi ogniwami litowo- jonowymi. Naładowanie go z gniazdka 230 V (10 A) zajmuje 7,8 godziny.

Jeśli zamiast standardowej ładowarki 3,6 kW zastosowana zostanie opcjonalna, pokładowa ładowarka o mocy 7,2 kW, „tankowanie” z gniazdka 230 V (32 A) potrwa jedynie 2,3 godziny.

Procesem ładowania można sterować i monitorować go za pośrednictwem systemu Porsche Communication Management (PCM) oraz zdalnie, przy użyciu aplikacji Porsche Connect. Standardowe wyposażenie obejmuje niezależną wentylację, czyli ogrzewanie i klimatyzację dostępne po wyłączeniu zapłonu.

porsche-cay-n4

Również tymi funkcjami można sterować zdalnie, za pomocą smartfona. Aplikacja Porsche Connect służy także do wyszukiwania i filtrowania stacji ładowania oraz ustawiania ich jako celu nawigacji. Nowa usługa Porsche Charging zapewnia dostęp do stacji ładowania różnych dostawców – i to bez potrzeby dodatkowej rejestracji. Rozliczanie odbywa się za pośrednictwem konta Porsche ID.

Nowy moduł hybrydowy i szybsza praca przekładni

Porsche przeprojektowało układ przeniesienia napędu Cayenne E-Hybrid. Moduł hybrydowy składa się ze zintegrowanego połączenia silnika elektrycznego i sprzęgła rozdzielającego. W przeciwieństwie do poprzedniego układu elektrohydraulicznego z siłownikiem wrzecionowym sprzęgło rozdzielające jest tu sterowane elektromechanicznie, co zapewnia jeszcze szybszy czas reakcji.

Ponadto model otrzymał nową 8-stopniową przekładnię automatyczną Tiptronic S, opracowaną dla całej gamy Cayenne. Poza jeszcze bardziej komfortowym, płynniejszym ruszaniem z miejsca skrzynia odznacza się zdecydowanie szybszym załączeniem przełożeń. Równocześnie zredukowano przerwy w dostawie siły napędowej podczas zmiany biegów.

porsche-cay-n5

Aktywny napęd na wszystkie koła

Dzięki systemowi Porsche Traction Management (PTM) nowe Cayenne E-Hybrid dysponuje aktywnym napędem na wszystkie koła, wykorzystującym elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe. Szeroki zakres dystrybucji momentu obrotowego zapewnia zdecydowane korzyści pod względem dynamiki jazdy, zwinności, kontroli trakcji i możliwości terenowych.

Zupełnie nowe podwozie sprawia, że Cayenne E-Hybrid oferuje dynamikę prowadzenia typową dla aut sportowych – podobnie jak wszystkie modele Cayenne nowej generacji. Standardowe wyposażenie obejmuje zawieszenie Porsche Active Suspension Managing (PASM), a na życzenie dostępny jest elektryczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) oraz hak holowniczy dla przyczep o masie do 3,5 tony.

Nowe opcje

Wraz z wprowadzeniem Cayenne E-Hybrid Porsche poszerza ofertę systemów wspomagających i wyposażenia opcjonalnego dostępnego dla całej serii modelowej Cayenne o szereg innowacyjnych rozwiązań. Po raz pierwszy w Porsche dostępny jest wyświetlacz head-up, który prezentuje wszystkie istotne informacje dotyczące jazdy bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, w postaci kolorowej grafiki. Lista nowości obejmuje również fotele z funkcją masażu, podgrzewaną przednią szybę, niezależne ogrzewanie ze zdalnym sterowaniem oraz 22-calowe koła z felgami z lekkich stopów.

Nowe Cayenne E-Hybrid jest już dostępne w Niemczech, w cenie od 89 822 euro (z uwzględnieniem podatku VAT i lokalnej specyfikacji). Na europejskim rynku model zadebiutuje pod koniec maja.