RAJD KARKONOSKI 2014: CHUCHAŁA, KUCHAR I BERLIŃSKI (OS 1)

zozol

Wojciech Chuchała oraz Tomasz Kuchar uzyskali taki sam czas podczas pierwszego odcinka specjalnego 29. Rajdu Karkonoskiego, trzeciej rundy RSMP. Znakomicie spisali się Marcin Berliński i Leszek Chłuda (Peugeot 206 RC), którzy wygrali klasę 8.

Marcin i Leszek, reprezentujący barwy Automobilklubu Polski i portalu NewsAuto.pl, pojechali bardzo dynamicznie, odnosząc zdecydowane zwycięstwo w klasie. Drudzy na mecie, Sławomir Kurdyś i Michał Kasina stracili do naszej załogi aż 4,7 sekundy, co na liczącej 2,1 kilometra trasie to dużo!

sponsorenault1


Zobacz także:
RAJDY
RAJD KARKONOSKI 2014


Na liście startowej zawodów znalazło się ostatecznie 8 spośród 40 zgłoszonych załóg. Startujący w 29. Rajdzie Karkonoskim zawodnicy rozpoczęli “rozgrzewkę: od odcinka testowego. Najlepsze czasy uzyskali Tomasz Kuchar (1.33,8 min.), Wojciech Chuchała (1.34,8), Maciej Oleksowicz – 1.35,1), Łukasz Habaj (1.35,2), Grzegorz Grzyb (1.35,7), Tomasz Kasperczyk (1.36,1), Czopik (1.37,3) oraz Dominik Butvilas (1.38,5).

Po ceremonii startu honorowego, podczas którego rozpadało się, rozegrany został uliczny odcinek w Jeleniej Górze. Wraz z przejazdem kolejnych załóg nawierzchnia wysychała.

Ostatecznie dwa samochody sklasyfikowane zostały w tym samym czasie. Wojciech Chuchała i Sebastian Rozwadowski (Ford Fiesta R5) oraz Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000) uzyskali po 1.37,1 minuty. Trzecie miejsce zajęli Grzegorz Grzyb i Daniel Siatkowski (Skoda Fabia S2000 – strata 0,7 sek.), Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz (Ford Fiesta R5 – 1,3 sek.), Dominik Butvilas i Kamil Heller (Subaru Impreza STI – 3,4 sek.), Tomasz Czopik i Jacek Rathe (Skoda Fabia S2000 – 3,5 sek.).

Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur (Peugeot 308 T16 – Automobilklub Polski), którzy zrezygnowali z Przejazdów odcinka testowego, mając problemy z ustawieniem nowego samochodu, zajęli dziewiąte miejsce 5,0 sek.).

Marcin Berliński i Leszek Chuda mieli w klasie sześciu rywali. Jedni z nich (Wojciech Sójka i Błażej Czekan) OS-u nie ukończyli. Najgroźniejsi dotychczas rywale naszej załogi, Mirosław Włodarczyk i Krzysztof Grzenia (Renault Clio Ragnotti) uzyskali czwarty czas (6,1 sek.), przegrywając jeszcze z załogą Ryszard Kiewrel i Krzysztof Janik (Renault Clio – 5,6 sek.).

– Pojechaliśmy odcinek dość zachowawczo. Nie do końca byliśmy bowiem przekonani, co do naszego opisu. Było ślisko, ale udało nam się przejechać trasę bez problemów – czysto. Tymczasem konkurenci popełniali błędy… Taktyka na jutrzejszy dzień jest prosta: cel meta! Rajd jest trudny, wymagający, jest wiele zdradliwych miejsc. Mamy nadzieję, że udało nam się opisać wszystkie “pułapki”. Pojedziemy swoim tempem do mety. Zobaczymy, co się nam uda “zamieszać”… – mówili na mecie odcinka Marcin i Leszek.

W gronie załóg w samochodach z napędem na jedną oś niespodzianki nie było – wygrali Jan Chmielewski i Jakub Gerber (Citroen DS3).

W Rajdowym Pucharze Polski zwycięstwo odnieśli Grzegorz Musz i Bogusław Browiński (Honda Civic Type-R), a kolejne miejsca zajęli Marek Kluszczyński i Krzysztof Marschal (Subaru Impreza 555 – 0,2 sek.) oraz Tomasz Hupało i Rafał Fiołek (Citroen C2R2 – 0,9 sek.).