RAJD NADWIŚLAŃSKI 2015: GRZEGORZ GRZYB LIDEREM (1. ETAP)

rna_1_1aa

Grzegorz Grzyb i Robert Hundla w nowej Skodzie Fabia R5 prowadzą po pierwszym etapie Rajdu Nadwiślańskiego, szóstej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Zadecydował o tym pierwszy z dwóch rozegranych w sobotę odcinków specjalnych. Wyniki oczywiście na razie są nieoficjalne.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD NADWIŚLAŃSKI 2015


 

Grzyb i Hundla wygrali OS Wilków 1 zdecydowanie – pokonali drugich w wynikach, Łukasza Habaja i Piotra Wosia (Ford Fiesta R5) aż o 12,1 sekundy. Trzecie miejsce zajęli Thibault De la Haye (Ford Fiesta) tracąc 20,2 sekundy.

Drugi przejazd odcinka należał do Habaja, który jednak odrobił tylko 1,8 sekundy. Tak więc po pierwszym dniu aktualni wiceliderzy RSMP wyprzedzają trzecich w klasyfikacji o 10,3 sek. Sporo, ale jutro jeszcze bardzo wiele może się zdarzyć…

Prowadzący po pięciu rundach mistrzostw, Bouffier i De la Haye na OS2 byli ponownie trzeci i mają jutro do odrobienia 23,8 sekundy. Czwartą lokatę zajmują Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Ford Fiesta R5) – 38,0 sekund.

Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz (Ford Fiesta R5) tracą już ponad minutę i nie liczą się już chyba w walce o zwycięstwo.

rna_1_2

Maciek Oleksowicz: Jesteśmy umiarkowanie zadowoleni po pierwszym dniu Rajdu Nadwiślańskiego. Straciliśmy sporo sekund na pierwszym OS-sie, na którym nie wyhamowaliśmy przed śliskim zakrętem i zsunęliśmy się z drogi. Zatrzymaliśmy się na drzewie, ale na szczęście nic poważnego się nie stało i mogliśmy wrócić na trasę. Na drugim przejeździe nie mieliśmy już żadnych problemów, dzięki czemu przejechaliśmy go poprawnym tempem. Warunki są bardzo ciężkie, jest piekielnie ślisko, a gdzieniegdzie wyszło także trochę błota. Jutro zapowiadane są opady deszczu, więc może być bardzo ciekawie.

Bardzo ciekawie jest w gronie samochodów z napędem 2WD. Rywalizację o prowadzenie toczyli kierowcy Automobilklubu Polski. Lepiej rozpoczęli dzień Łukasz Byśkiniewicz i Maciej Wisławski (Renault Clio), którzy pokonali Jana Chmielewskiego i Jacka Nowaczewskiego (Citroen DS3 R3) o 2,2 sek. Na drugiej próbie odpowiedź Chmielewskiego była zdecydowana. Co prawda zostali wyprzedzeni przez Jacka Jureckiego i Michała Trelę (Ford Fiesta R2), ale uzyskali sporą przewagę nad najgroźniejszymi konkurentami.

W rezultacie Chmielewski, który zajmuje bardzo wysokie, ósme miejsce w klasyfikacji generalnej wyprzedza Łukasza Pieniążka i Jakuba Gerbera (Peugeot 208) o 7,7 sek. Trzecie miejsce zajmują Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz (Peugeot 208) – 8,1 sek. Byśkiniewicz jest czwarty – 10,1 sek.

Wyżej w tabeli od załóg 2WD są Marcin Gacki i Maracin Bilski (Mitsubishi Lancer Evo IX RS) oraz Mariusz Stec i Łukasz Włoch (Ford Fiesta Proto), którzy zajmują odpowiednio szóste i siódme miejsce.

Podczas odcinka testowego załoga Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5) wypadła z trasy. Samochód okazał się uszkodzony na tyle, że musieli się wycofać z zawodów, choć kierowcy i pilotowi nic się

W niedzielę odbędzie się jeszcze 6 odcinków specjalnych, z kończącym rywalizację Power Stage w centrum Puław.

Nieoficjalne wyniki po 1. etapie
1. Grzegorz Grzyb i Robert Hundla (Skoda Fabia R5) – 27.34,8 min.;
2. Łukasz Habaj i Piotr Woś (Ford Fiesta R5) – 10,3 sek.;
2. Bryan Bouffier i Thibault De la Haye De La Haye (Ford Fiesta) – 23,8 sek.;
4. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski(Ford Fiesta R5) – 38,0 sek.;
5. Maciej Oleksowicz i Michał Kuśnierz (Ford Fiesta R5) – 1.00,2 min.;
6. Marcin Gacki i Maracin Bilski (Mitsubishi Lancer Evo IX RS) – 1.27,5 min.;
7. Mariusz Stec i Łukasz Włoch (Ford Fiesta Proto) – 1.34,8 min.;
8. Jan Chmielewski i Jacek Nowaczewski (Citroen DS3 R3) – 2.16,4 min.;
9. Łukasz Pieniążek i Jakub Gerber (Peugeot 208) – 2.24,1 min.;
10. Dariusz Poloński i Grzegorz Dobosz (Peugeot 208) – 2.24,5 min.;
11. Łukasz Byśkiniewicz i Maciej Wisławski (Renault Clio) – 2.26,5 min.;
12. Damian Łata i Michał Grudziński (Mitsubishi Lancer Evo X) – 2.29,0 min.

Fot.: rajdnadwislanski.pl; olekskowicz.pl