RANKING NARODOWOŚCI MAREK AUT UŻYWANYCH

AAA_Opel Astr1

Marki samochodowe zmieniają właścicieli i są przejmowane przez koncerny motoryzacyjne, ale Polacy od wielu lat nie zmieniają swoich preferencji.

Najczęściej wybierają auta używane, których marki pochodzą z Niemiec, Japonii oraz Francji. To wniosek ekspertów AAA Auto.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Przeanalizowali oni sprzedaż aut używanych w polskich salonach firmy pod kątem narodowości marek.

– Producenci samochodów lokują swoje fabryki jak najbliżej klientów, w różnych krajach i na różnych kontynentach, przejmują marki oraz wspólnie projektują modele, stąd coraz częściej kierowcy mają wątpliwości dotyczące narodowości marek aut używanych. Z naszego rankingu wynika, że Polacy najchętniej wybierają w naszej sieci samochody marek dwóch krajów europejskich, tj. Niemiec i Francji, na trzecim miejscu znalazły się natomiast marki z Japonii. Co ciekawe tuż za podium znalazły się marki pochodzące z Korei Południowej, co świadczy o rosnącym przekonaniu kierowców do jakości aut koreańskich – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna Aures Holdings.

Ranking narodowości marek samochodów używanych najczęściej wybieranych przez Polaków w sieci AAA Auto:
1. Niemcy – Opel, Volkswagen, BMW, Audi ;
2. Japonia – Toyota, Nissan, Suzuki, Mitsubishi, Honda, Mazda, Subaru;
3. Francja – Renault, Peugeot, Citroen;
4. Korea Południowa – KIA, Hyundai;
5. USA – Ford, Chevrolet, Chrysler, Jeep, Dodge;
6. Republika Czeska – Skoda;
7. Włochy – Fiat, Alfa Romeo, Lancia;
8. Hiszpania – Seat;
9. Szwecja – Volvo, Saab;
10. Wielka Brytania – Land Rover, Jaguar.

Dla kupujących samochody używane ważna jest narodowość marki – dlatego też niektóre marki kierowcy postrzegają jako mniej godne zaufania, a innym ufają prawie bezgranicznie. Istotne są także cena, wygląd, a także jakość auta używanego w aspekcie prawnym i technicznym.