RENAULT: DWA ELEKTRYCZNE ZOE W STRAŻY MIEJSKIEJ W GDAŃSKU

W czerwcu w Europie zamówiono ponad jedenaście tysięcy nowych Renault ZOE, zarejestrowano ponad tych elektrycznych samochodów.

W Polsce z dwóch modeli R135 korzystać będzie obecnie straż miejska w Gdańsku. Przyjazne środowisku radiowozy trafią do funkcjonariuszy z Sekcji Kontroli Odpadów w Referacie Ekologicznym.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Sekcja ta przeciwdziała ona m.in. zaśmiecaniu czy spalaniu odpadów w domowych piecach. W ich uroczystym przekazaniu nowych aut udział wzięli m.in. prezydent Gdańska, Aleksandra Dulkiewicz i zastępca prezydenta ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu, Piotr Borawski. Auta dostarczył autoryzowany dealer Renault PUH Zdunek.

Renault ZOE będą służyć strażnikom miejskim interweniującym w takich sytuacjach, jak nielegalne spalanie odpadów, podrzucanie śmieci czy zaśmiecanie terenów zielonych.

– Naszym celem jest zapewnienie wszystkim dostępu do zrównoważonej mobilności, a samochody elektryczne to jeden z jej kluczowych elementów. Dzięki nowym Renault ZOE strażnicy będą mogli przemieszczać się bez emisji dwutlenku węgla, spalin i hałasu w czasie jazdy – mówi Andrzej Gemra, Ekspert ds. Public Affaires & Promocji Elektromobilności w Renault.

Nowy samochód to w pełni elektryczny model o realnym zasięgu do 395 km (zgodnie z procedurą WLTP), zapewniający najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, komfortu, ekologii i najnowszych technologii. Auto oferuje płynną jazdę, bez hałasu silnika oraz emisji spalin. Dzięki nowemu akumulatorowi o mocy 52 kWh i dodatkowej opcji szybkiego ładowania prądem stałym 50 kW zasięg 157 km można uzyskać w zaledwie 30 minut.

Nowe Renault ZOE to również wysoka jakość materiałów wykończeniowych oraz ekologiczna tapicerka z materiałów pochodzących z recyklingu.

ZOE, zaprezentowane po raz pierwszy w wersji produkcyjnej na Salonie Samochodowym w Genewie w 2012 roku, dało impuls rozwojowi mobilności Grupie Renault. Gama aut elektrycznych jest coraz szersza dzięki 30 000 pracowników przeszkolonych w zakresie specyficznej obsługi takich samochodów Dotyczy to silników, samej technologii, jak i elementów powiązanych.

W ciągu ostatniej dekady ZOE było najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie. Do końca kwietnia 2020 roku sprzedano ponad 200 000 sztuk tego modelu, co stanowi 70 proc. łącznej liczby zarejestrowanych w tym okresie samochodów elektrycznych. W trzeciej generacji modelu, w elektronicznej dźwigni zmiany biegów e-shifter pojawia się nowy tryb jazdy „B”. Wzmacnia on siłę hamowania po zdjęciu nogi z pedału gazu w celu optymalizacji odzyskiwania energii.

Zaawansowane technologie, takie jak aktywny system wspomagania nagłego hamowania zapobiegający kolizjom, system Easy Park Assist czy automatyczne włączanie świateł drogowych, które ułatwia jazdę. W najnowszym modelu moc silnika to 100 kW (135 KM), a moment obrotowy 245 Nm. Przyspieszanie od 80 do 120 km/h trwa teraz o 2,2 sek. krócej niż w poprzedniej generacji modelu. Przyspieszanie od 0 do 100 km/h to 7,1 sek., prędkość maksymalna –140 km/h.

Udoskonalono także akumulator trakcyjny, którego pojemność użytkowa wzrosła do 52 kWh przy niemal niezmienionych wymiarach. Trzecia generacja ZOE, wprowadzona na rynek we wrześniu 2019 roku, dysponuje zasięgiem 395 km. Wyjazdy w długie trasy ułatwia możliwość korzystania z szybkiego ładowania z terminali prądu stałego (DC) o mocy do 50 kW.