RENAULT TRUCKS: NOWA ŚMIECIARKA D WIDE Z.E. W LYONIE

d-wide-ze-renault-t1

Prezes Renault Trucks, Bruno Blin przekazał Vice Prezydentowi aglomeracji Lyon odpowiedzialnemu za kwestie związane ze środowiskiem i zdrowiem Thierry’emu Philipowi kluczyki do napędzanej elektrycznie śmieciarki.

Przed seryjny D Wide Z.E., pierwszy z drugiej generacji pojazdów elektrycznych marki, jest produkowany w fabryce w Blainville- Sur- Orne w Normandii.


Zobacz relacje:

ECO

UŻYTKOWE


 

Renault Trucks wspiera aglomerację Lyon w jej dążeniu do zróżnicowania energetycznego parku „śmieciarek”, dostarczając przed seryjny 26-tonowy pojazd D Wide Z.E. Ciężarówka będzie pracować w Meyzieu od czerwca. Dla producenta elektro- mobilność jest odpowiedzią na problemy związane z jakością powietrza, hałasem miejskim oraz jedną z odpowiedzi na globalną emisję CO2.

d-wide-ze-renault-t2

– Mobilność jest w sercu strategii energetycznej, którą wprowadziliśmy, aby sprostać europejskim regulacjom mającym na celu znaczne zmniejszenie emisji CO2 w pojazdach powyżej 16 ton – podkreśla Bruno Blin, prezes Renault Trucks.

Technologia elektryczna pasuje do zbiórki śmieci. Cykle operacyjne śmieciarek cechuje wiele zatrzymań i ruszeń (od 300 do 800 na 1 cykl), co wiąże się z wysokim zużyciem paliwa, dużą emisją kurzu i cząstek związanych z intensywnym wykorzystaniem układu hamulcowego.

Ponieważ pojazdy elektryczne używają silnika przede wszystkim do zwalniania, eksploatacja hamulców i emisje z tym związane są znacznie niższe. W pojeździe Euro 6, emisje cząsteczek związanych z tarciem (zużycie opon i hamulców) są wyższe od tych związanych ze spalaniem.

d-wide-ze-renault-t3

26-tonowy pojazd Renault Trucks D Wide Z.E. jest wyposażony w silnik elektryczny zabudowany w rozstawie osi, który zapewnia napęd dla nadwozia. Pompa hydrauliczna zasilająca układy śmieciarki została podłączona do tego silnika. Faun Environnement, który zabudował ten pojazd, starał się maksymalnie obniżyć masę, żeby skompensować tę dodatkową, pochodzącą od akumulatorów.

Firma zabudowująca opracowała również nowy układ hydrauliczny oraz izolację akustyczną tylnej części śmieciarki, aby ograniczyć hałas przy załadunku odpadów. Te rozwiązania zmniejszyły hałas o 3 decybele.

Elektryczna śmieciarka eksploatowana przez Aglomerację Lyon jest pierwszym pojazdem przedprodukcyjnym gamy pojazdów elektrycznych Renault Trucks. Powstała przy wsparciu Francuskiej Agencji ds. Środowiska i Zarządzania Energią (ADEME). Pojazdy elektryczne marki zostaną wprowadzone do sprzedaży pod koniec roku.