SEAT: NOWY LEON WKRÓTCE NA POLSKICH DROGACH

sea_leon-pr1

Już niemal dwa miliony kierowców na całym świecie wybrało SEAT-a Leona. Najbardziej dynamiczny model producenta, zaprojektowany i wyprodukowany w Barcelonie, cieszy się popularnością, a kierowcy doceniają jego sportowy charakter i temperament.

Już wkrótce na polskie drogi wyjadą pierwsze Leony po faceliftingu. Oto najważniejsze fakty na temat flagowego modelu hiszpańskiej marki.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Leon to obok nowego SEAT-a Ateca oraz Ibizy trzeci filar oferty hiszpańskiego producenta. Pozycja modelu umocniła się, gdy w 2014 roku po raz pierwszy sprzedano go w większej liczbie sztuk niż niezwykle popularną Ibizę. Ubiegły rok był szczególny – model zanotował najwyższą sprzedaż globalną w swojej historii, o 3 proc. wyższą w porównaniu z 2015 rokiem. 165 000 sprzedanych pojazdów to najlepszy wynik Leona od czasu debiutu, czyli od 1999 roku.

Od momentu wprowadzenia Leona na rynek sprzedano 1,8 mln tych pojazdów. Zamówienia na pierwszą generację, produkowaną w latach 1999- 2005, złożyło ponad 530 000 osób, a na kolejną – już o 140 000 więcej. W ciągu ostatnich czterech lat na drogi wyjechało 570 000 nowych aut.

sea_leon-pr2

SEAT eksportuje 80 proc produkcji Leona. Wyniki sprzedaży trzeciej generacji Leona wskazują, że rynkiem, na którym model ten jest najbardziej popularny, są Niemcy. Tym niemniej Europa Wschodnia, której motorem sprzedaży w 2016 roku stała się Polska, zaczyna dynamicznie w sprzedaży Leona przyrastać – w zeszłym roku Leona zarejestrowało 4 050 nowych użytkowników. Polscy kierowcy w większości zdecydowali się na hatchback – tę wersję zakupiło 2 200 osób, a Leona ST – 1 850.

Dynamiczny, sportowy charakter

Leon, ze swoim dynamicznym charakterem, to auto gotowe zarówno na drogi, jak tez do sportu. Potwierdzają to dwa tytuły mistrzowskie zdobyte podczas Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych (WTCC) w 2008 i 2009 roku – jako pierwsze auto wyposażone w silnik Diesla. Z kolei Hiszpan Jordi Gené za kierownicą SEAT-a Leona CUPRA ostatniej generacji z czasem 7:58,40 min. wpisał się na listę rekordzistów na legendarnym torze Nürburgring. Rok później Leon CUPRA ST został również najszybszym kombi na słynnej Pętli Północnej, z czasem 7:58:12 min.

Kolejnym sportowym rozdziałem w historii producenta są wyścigi SEAT Leon Eurocup. Od pierwszej rundy w 2014 roku startujące w nich 330-konne Leony Cup Racer pokazały znakomite osiągi, zacięte pojedynki na każdym zakręcie i prostych trwały od początku do mety zawodów.

sea_leon-pr3

Nowy SEAT Leon

SEAT Leon trzeciej generacji waży 90 kg mniej niż swój poprzednik. To także pierwszy pojazd w swoim segmencie, który został wyposażony w pełne reflektory LED. Hiszpański producent przedstawił wersję swojego flagowego modelu po faceliftingu, z odświeżonym designem, uzupełnioną o przydatne rozwiązania technologiczne. Zapowiedziano również najmocniejszą w historii seryjnie produkowaną wersję CUPRA o mocy 300 KM z napędem na cztery koła.

SEAT jest jedyną firmą z sektora motoryzacyjnego, która projektuje, rozwija i produkuje samochody w Hiszpanii. Będący częścią Grupy Volkswagen koncern z siedzibą w Martorell koło Barcelony, eksportujący około 80 proc. swojej produkcji do ponad 75 krajów. W 2016 roku SEAT osiągnął ogólnoświatową sprzedaż na poziomie 410 200 pojazdów, co stanowi najwyższy wynik od 2007 roku.

Grupa SEAT zatrudnia 14 000 wykwalifikowanych pracowników w trzech zakładach produkcyjnych w Barcelonie: Zona Franca, El Prat de Llobregat i Martorell, gdzie powstają między innymi Ibizę i Leona. Ponadto firma produkuje modele Ateca i Toledo w Republice Czeskiej, model Alhambra w Portugalii oraz model Mii na Słowacji.

Międzynarodowy koncern ma swoje Centrum Techniczne, które działa jako centrum wiedzy, skupiając 1 000 inżynierów, będących siłą napędową innowacji dla tego największego hiszpańskiego inwestora przemysłowego stawiającego na badania i rozwój. SEAT stosuje już w swoich pojazdach najnowszą technologię łączności i jest obecnie zaangażowany w globalny proces digitalizacji firmy w celu promowania mobilności przyszłości.