TOMTOM TELEMATICS: CYFRYZACJA ZWIĘKSZA WYDAJNOŚĆ WYNIKA Z BADAŃ

tomtom-tele11

Nowe badania TomTom Telematics wskazują, że przedsiębiorcy z sektora MŚP coraz częściej sięgają po rozwiązania z zakresu automatyzacji w celu poprawy wydajności, usprawnienia komunikacji i redukcji kosztów.

Aż 81 proc. decydentów zatrudnionych w małych i średnich przedsiębiorstwach, posiadających flotę pojazdów, uważa, że mogłoby pracować wydajniej dzięki cyfryzacji.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Tak wynika z nowego badania TomTom Telematics. Jednak, gdy zapytano ich, jak radzą sobie z codziennymi zadaniami, takimi jak zarządzanie wydatkami, kontakt z klientem, tworzenie raportów i notatek oraz fakturowanie, większość z nich ujawniła, że królują wciąż rozwiązania manualne i papierowe segregatory.

Z kolei w dalszej części badania, 59 proc. respondentów zgodziło się, że kwestie związane z raportowaniem czasu pracy jest zbyt pracochłonne. Przedsiębiorcy również uważają, że zarządzanie flotą pojazdów, jak i samym zużyciem paliwa jest problematyczne: 66 proc. respondentów stwierdziło, że mogą zrobić jeszcze więcej, aby obniżyć koszty paliwa, a 55 proc. uważa, że ich średnie koszty pojazdu są wyższe niż to konieczne.

– Rozmawialiśmy z ponad tysiącem firm z obszaru Unii Europejskiej i USA. Podczas tych rozmów, dwa wnioski pojawiały się zdecydowanie najczęściej: po pierwsze, przedsiębiorcy są zmęczeni klasycznym stylem zarządzania z powodu kosztochłonności i niskiej wydajności, a po drugie menedżerowie widzą szansę rozwiązania swoich problemów w dalszej cyfryzacji biznesu – komentuje Dariusz Terlecki, Dyrektor Sprzedaży TomTom Telematics Polska.

Badani wskazali również na to, że w codziennej pracy mierzą się z problemami dotyczącymi zarządzania zespołem oraz komunikacji wewnętrznej. 51 proc. respondentów stwierdziło, że nieprzestrzeganie przez ich zespoły terenowe wyznaczonego harmonogramu ma negatywny wpływ na ich działalność, a 53 proc. odpowiedziało, że nie mają pewności, że ich kierowcy zachowują się bezpiecznie na drodze. Poza tym 55 proc. respondentów zgodziło się, że mają problem z komunikacją z zespołem terenowym.

– Komunikacja jest kolejnym obszarem, w którym decydenci stosują automatyzację w celu poprawy efektywności. 23 proc. respondentów zautomatyzowało proces identyfikacji i wysyłania odpowiedniego członka zespołu do zlecenia w pełni, a 41 proc. częściowo. Jako TomTom Telematics jesteśmy mocno zaangażowani we wsparcie rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, które wykorzystują samochody osobowe i furgonetki do realizacji swojej działalności gospodarczej. Nasz najnowszy raport, Digitalizacja Procesów Zarządzania FLotą, oferuje ciekawe wnioski w oparciu o nasze badania, które mogą służyć jako poradnik i źródło inspiracji dla przedstawicieli MŚP dzięki przedstawieniu przykładów tego, jak inni w ich branży podchodzą do digitalizacji i automatyzacji – komentuje Dariusz Terlecki.

Badanie zostało przeprowadzone we współpracy z agencją OnePoll w Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Holandii, Belgii, Włoszech, USA, Szwecji i Danii. TomTom Telematics jest częścią grupy TomTom, zajmującą się zarządzaniem flotami, telematyką pojazdową i świadczeniem usług typu “connected car“.

W styczniu 2019 roku TomTom ogłosił, że część grupy, znana pod nazwą TomTom Telematics, została przejęta przez Bridgestone Europe NV/SA (“Bridgestone”), spółkę podległą Bridgestone Corporation w obszarze EMEA. Transakcja ma zostać zamknięta do końca drugiego kwartału 2019 roku.