VOLKSWAGEN: NOWY ZAKŁAD PRODUKCJI AKUMULATORÓW

VW-id-3-akum1

Volkswagen zamierza produkować akumulatory do aut elektrycznych w Niemczech. W Salzgitter w Dolnej Saksonii za cztery lata (2023/24) ma powstać ponad 1000 nowych miejsc pracy.

Trzysta z nich w centrum rozwojowym marki, w którym znajduje się linia pilotażowa i 700 w spółce z firmą Northvolt powołanej do budowy i prowadzenia fabryki baterii.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

W tym samym czasie w działalność związaną z tą technologią koncern zainwestuje ponad miliard euro.

VW-id-3-akum3

W Salzgitter, w tzw. Center of Excellence (CoE), uruchomiono linię pilotażową do krótkoseryjnej produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych. 300 specjalistów opracuje, przetestuje i będzie nadzorować tam produkcję akumulatorów litowo- jonowych. Koszt pierwszego etapu to ponad 100 milionów euro.

Do tego należy doliczyć 900 milionów euro, które Volkswagen przeznaczy na przedsięwzięcia w dziedzinie technologii akumulatorowych prowadzone wspólnie ze szwedzką firmą Northvolt zajmującą się produkcją tych podzespołów. W 2020 roku w Salzgitter ruszy budowa fabryki akumulatorów o łącznej mocy 16 gigawatogodzin. Początek produkcji przewidziano na przełom lat 2023/2024.

VW-id-3-akum2

– Połączenie rozwoju, testów i pilotażowej produkcji akumulatorów w Salzgitter to kolejny ważny krok w ramach szerokiej ofensywy koncernu Volkswagen w dziedzinie aut elektrycznych. Dzięki skupieniu tych kompetencji w jednym miejscu możemy samodzielnie prowadzić prace rozwojowe w dziedzinie akumulatorów jako kluczowego komponentu elektryfikacji, możemy opracowywać nowe standardy i szybko wprowadzać je do seryjnej produkcji – powiedział Stefan Sommer, Członek Zarządu Grupy Volkswagen ds. Zaopatrzenia.

Koncern Volkswagen stworzył w ramach działu komponentów nowy obszar działalności poświęcony akumulatorom. W porozumieniu z firmami dostarczającymi podzespoły, mają one być w nim doskonalone pod kątem ich przyszłego zastosowania w samochodach elektrycznych. Prace dotyczą zarówno zwiększenia pojemności akumulatorów po to, by zapewnić autom większy zasięg, jak i zmniejszenia w nich ilości rzadkich surowców, optymalizacji wszelkich procesów pod kątem zasad zrównoważonego rozwoju, aż po recykling.