VOLKSWAGEN: ULEPSZONY AMAROK Z HANOWERU

Wszystkie Amaroki z podwójną kabiną, na rynek europejski i rosyjski są obecnie produkowane w Hanowerze. Wraz z rozpoczęciem produkcji w zakładzie Stöcken, do modelu wprowadzonych zostało wiele nowości. Należą do nich mocniejsze silniki, zwiększone obciążenie haka holowniczego, liczne rozwiązania praktyczne oraz przedłużona gwarancja na przerdzewienie.

Amarok jest teraz mocniejszy, moc silnika BiTurbo TDI w modelach z manualną skrzynią biegów została zwiększona ze 120 kW/163 KM do 132 kW/180 KM, czyli jest taka sama, jak w wariancie z automatyczną przekładnią. Osiągi jezdne pozostają na wysokim poziomie, a wartości zużycia paliwa – mimo większej mocy – nie zmieniły się. Pakiet BlueMotion Technology teraz będzie oferowany także dla wariantów 90 kW i 132 kW z manualną skrzynią biegów i napędem na tylną oś lub stałym napędem na wszystkie koła.

Znana z serii T5, Caddy i Craftera kombinacja funkcji Start-Stop, odzyskiwania energii hamowania (rekuperacja) i opon zoptymalizowanych pod kątem oporów toczenia pozwala zaoszczędzić nawet 0,5 litra paliwa na 100 kilometrów. Amarok w swojej najoszczędniejszej wersji (90 kW z napędem na tylna oś) zużywa zaledwie 6,8 litra oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi 179 g/km (dane fabryczne, nie potwierdzone naszym testem!).

Zgodnie z oczekiwaniami wielu klientów Amaroka do oferty wprowadzono systemy wspierające kierowcę, znane z innych modeli. Na przykład: ParkPilot ułatwia parkowanie, sygnał akustyczny na podstawie informacji z czujników w zderzakach informuje o odległości do przeszkody z przodu i z tyłu. Opcjonalny pakiet Światła & Widoczność (obejmujący czujnik deszczu, funkcję automatycznego włączania świateł, funkcję Coming / Leaving Home oraz automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne) odciąża kierowcę i ułatwia mu skupienie się na sytuacji na drodze.

Bezpieczeństwo po zmroku poprawia funkcja statycznego doświetlania zakrętów. Podczas skręcania przy prędkości do 40 km/h reflektor przeciwmgielny po wewnętrznej stronie zakrętu oświetla krawędź drogi i ułatwia dostrzeżenie ewentualnych przeszkód. Automatycznie regulowana klimatyzacja Climatronic dba o odpowiednią temperaturę latem, a zimą programowane dodatkowe ogrzewanie wodne z pilotem pozwala utrzymać przyjemne ciepło i ogrzać wnętrze przed rozpoczęciem podróży.

Zmiany zostały wprowadzone także do samego samochodu. Tylna klapa wytrzymująca obciążenie do 200 kilogramów jest teraz zamykana na kluczyk, a mechanizm wspomagania znacznie ułatwia jej zamknięcie (seryjnie od wersji Trendline).

Amaroki z napędem na wszystkie koła z manualną skrzynią biegów mogą teraz holować przyczepę o masie do 3 ton, samochód ten z automatyczną skrzynią biegów pociągnie przyczepę o masie nawet 3,2 tony. Klienci wykorzystujący tego pickupa do pracy zawodowej znajdą w nim przygotowanie do cyfrowego tachografu.

Ceny Amaroka rozpoczynają się od 80 091 zł (pojedyncza kabina – 90 kW) lub 85 304 zł (z podwójną kabiną – 90 kW).

Amarok

Produkowany w Hanowerze i w zakładzie Pacheco w Argentynie Amarok jest dostępny z pojedynczą lub z podwójną kabiną. Jako jednostki napędowe oferowane są dwa silniki TDI o mocy 90 i 132 kW oraz trzy układy przeniesienia napędu – napęd na tylną oś, stały napęd na wszystkie koła lub załączany napęd na wszystkie koła. Obok manualnej skrzyni biegów dostępna jest dla Amaroka także ośmiobiegowa przekładnia automatyczna. Łącznie klient ma do wyboru jedenaście różnych kombinacji Amaroka. Dla skrzyni ładunkowej dostępnych jest również kilka fabrycznych opcji, od różnych okładzin, w tym z blachy żebrowanej, przez osłony skrzyni do szczelnej nakładki hardtop. Pakiety elementów zewnętrznych dbają o odpowiedni wygląd, a pakiety Offroad chronią przed uszkodzeniami podczas jazdy w trudnym terenie.