VOLVO: ZAANGAŻOWANIE FIRMY W STACJE ŁADOWANIA

volvo-car1

Za pośrednictwem Volvo Cars Tech Fund, firma Volvo Cars nabyła akcje przedsiębiorstwa zajmującego się ładowaniem samochodów elektrycznych FreeWire Technologies.

To pogłębienie zaangażowania marki we w pełni elektryczną przyszłość. Każdy nowy samochód Volvo, który wejdzie na rynek od przyszłego roku, będzie miał wersję zelektryfikowaną.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Co prawda strategia elektryfikacyjna Volvo Cars nie przewiduje bezpośredniego posiadania stacji ładujących, ale inwestycja we FreeWire wzmacnia jego generalne zaangażowanie we wspieranie szeroko pojętego przejścia do mobilności elektrycznej wraz z innymi partnerami.

FreeWire to mająca siedzibę w San Francisco firma, która jest pionierem w elastycznej technologii szybkiego ładowania akumulatorów elektrycznych aut. Specjalizuje się zarówno w stacjonarnych, jak i mobilnych technologiach szybkiego ładowania, dzięki czemu ładowanie akumulatorów elektrycznych aut może się stać i szybkie, i szeroko dostępne.

Instalowanie tradycyjnych szybkich stacji ładowania jest zwykle pracochłonnym i kosztownym przedsięwzięciem, wymagającym mnóstwa elektrycznych usprawnień i przeróbek, pozwalających na przyłączenie stacji ładujących do głównych magistrali elektrycznych. Stacje ładujące FreeWire likwidują ten problem i wykorzystują zasilanie niskonapięciowe, dzięki czemu użytkownicy mogą po prostu korzystać z istniejących gniazd elektrycznych.

Oznacza to, że kierowcy mogą się cieszyć wszystkimi zaletami szybkiego ładowania bez konieczności ustanawiania wysokonapięciowych przyłączy przez użytkowników. Volvo Cars kieruje się jedną z najambitniejszych strategii elektryfikacyjnych. Od przyszłego roku każdy nowy samochód marki, będzie miał wersję zelektryfikowaną, a do 2025 r. firma ma zamiar osiągnąć 50-procentowy udział aut elektrycznych w swojej globalnej sprzedaży.

– Przyszłość Volvo Cars jest elektryczna, co odzwierciedla nasze zaangażowanie – najgłębsze w branży – w elektryfikację całej naszej palety samochodów. Aby akceptacja elektrycznych samochodów przez klientów była szersza, społeczność musi sprawić, by ładowanie auta elektrycznego było tak łatwe, jak napełnianie zbiornika w spalinowym samochodzie. Nasza inwestycja we FreeWire to dobitne zaakcentowanie ambicji Volvo na tym polu – powiedział Zaki Fasihuddin, Dyrektor Generalny Volvo Cars Tech Fund.

– Technologia szybkiego ładowania FreeWire pozwoli na uproszczenie obsługi swych aut przez użytkowników elektrycznych modeli Volvo. Dzięki temu posunięciu zamierzamy uczynić przyszłość ekologicznych, elektrycznych samochodów bardziej praktyczną i dogodną – dodał Atif Rafiq, chief digital officer w Volvo Cars.

– Jesteśmy podekscytowani partnerstwem z Volvo na niwie opracowywania nowych modeli rynkowych i biznesowych wokół naszej technologii szybkiego i ultraszybkiego ładowania elektrycznego. Związek z producentem samochodów mającym zarówno ogromne doświadczenie, jak i wizję przyszłości – jak Volvo – oznacza dla nas dostęp do technologii, badań i nowych strategii, które naprawdę przyspieszą rozwój naszej firmy – skomentował Arkady Sosinov, Dyrektor Generalny FreeWire.

Volvo Cars Tech Fund uruchomiono w tym roku w celu inwestowania w start-upy wysoko technologiczne na całym świecie. Firma skupia swą działalność inwestycyjną na strategicznych trendach technologicznych transformujących przemysł motoryzacyjny, jak sztuczna inteligencja, elektryfikacja, autonomiczne prowadzenie czy usługi mobilności cyfrowej.

W połowie roku Volvo Cars Tech Fund powiadomił o swej pierwszej inwestycji w Luminar Technologies, wiodący start-up zajmujący się rozwijaniem zaawansowanej technologii sensorycznej do wykorzystywania w autonomicznych pojazdach, z którym Volvo Cars współpracuje przy rozwijaniu i testowaniu technologii sensorycznej LiDAR w samochodach Volvo.

Przedsiębiorstwa, w które inwestuje Volvo Cars Tech Fund, skorzystają na tym, jako że mogą zwalidować technologie, przyspieszać swe wejście na rynek, a także potencjalnie mają szanse na dostęp do globalnej sieci Volvo Cars i uzyskanie niezwykle silnej pozycji na samochodowym rynku chińskim.