WZROST SPRZEDAŻY TOYOTY NA RYNKU FLOTOWYM

Toyota jest najpopularniejszą marką motoryzacyjną w kraju w 2020 roku. Za 70 procent łącznej sprzedaży samochodów marki odpowiada sprzedaż flotowa.

Warunki finansowania, specjalistyczna sieć dealerska Toyota Professional – to przyniosło efekty w postaci systematycznego zwiększania udziału w tej części rynku.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Firmy kupiły w ubiegłym miesiącu łącznie 4 970 samochodów lapońskiego producenta, czyli o 1 098 aut (+28 proc.) więcej niż w tym samym okresie 2019 roku. Toyota jest drugą najczęściej wybieraną marką na rynku flotowym.

Najchętniej wybieranymi przez firmy modelami marki są Corolla, RAV4 i Yaris. W październiku sprzedaż Corolli na rynku flotowym wyniosła 1 845, RAV4 – 1 571, a Yarisa – 1 430 aut.

Firmy coraz częściej sięgają po hybrydowe modele. Hybrydy stanowiły 61,4 proc. wszystkich samochodów Toyoty kupionych przez klientów flotowych. W podejmowaniu decyzji pomaga dobrze skonstruowana oferta oraz wysoka wartość rezydualna.

– Bardzo nas cieszy rosnące zainteresowanie firm naszymi modelami. Nowa Corolla stała się bardzo silnym graczem na rynku flotowym. Podobnie nowy Yaris szybko przekonał do siebie managerów flotowych i właścicieli firm swoją niespotykaną w segmencie B jakością, wydajnością napędu hybrydowego, zaawansowanymi technologiami i prestiżowym wyglądem. Pozycję Yarisa wzmacnia także to, że obok nowego modelu wciąż dostępny jest Yaris Classic w bardzo atrakcyjnych cenach. Ponadto modę na SUV-y i crossovery dobrze zagospodarowują modele RAV4 i C-HR – powiedział Mirosław Sochacki, Corporate Sales Manager Toyota Motor Poland.

Toyota liderem rejestracji w Polsce

Wyniki rejestracji nowych samochodów z października potwierdzają pozycję Toyoty jako lidera. Z wynikiem 5 998 zarejestrowanych samochodów marka zajmuje pierwsze miejsce i ma 15-procentowy udział rynku. Liczba rejestracji Toyoty jest o 2 proc. wyższa rok do roku, przy spadku całego rynku o 15 proc. Klienci flotowi odpowiadają za 70 proc.całkowitej liczby rejestracji z wynikiem 4 184 auta.

W ujęciu od początku roku Toyota również zajmuje pierwsze miejsce, po zarejestrowaniu 48 082 egzemplarzy. Jest to o 6 proc. mniej niż od stycznia do października 2019 roku, jednak przy spadku całego rynku o 27 proc.

– Obecne czasy są wielkim wyzwaniem pod względem sprzedaży produktów i usług do firm. Wiele strategii, które z sukcesem funkcjonowały jeszcze do niedawna, wymagały zmian i adaptacji do nowych warunków. Tym bardziej cieszy nas zaufanie ze strony firm, które w tych trudnych czasach postawiły na naszą markę. Oprócz zamówień ze strony naszych stałych klientów rozpoczęliśmy także współpracę z wieloma nowymi podmiotami. Firmy doceniły tym samym stabilną pozycję Toyoty oraz fakt, że nasza sieć autoryzowanych dealerów zachowuje ciągłość operacji i prowadzi działalność w pełnym rygorze sanitarnym. Bardzo ważnym atutem Toyoty jest także dostępność samochodów – w naszym przypadku znakomita większość modeli dostępna jest od ręki dzięki doskonałemu planowaniu dostaw – dodał Mirosław Sochacki.

– To już kolejny miesiąc bardzo dobrych wyników naszych aut dostawczych. Samochody użytkowe Toyoty zyskują coraz silniejszą pozycję w swoich segmentach. Proace i Proace City to stosunkowo nowe modele, o nowoczesnej konstrukcji, zaawansowanych technologiach i wysokich wartościach rezydualnych, które odzwierciedlają jakość i niezawodność naszych modeli. Jednocześnie samochody dostawcze Toyoty mają do zaoferowania szeroki wybór wersji, akcesoriów i rodzajów zabudowy. Cieszy nas także ogromna popularność Hiluxa, który przyciąga klientów niezrównaną niezawodnością i odpornością na trudne warunki, które łączy ze świetnymi właściwościami terenowymi i komfortem na poziomie SUV-ów. To sprawia, że jest to idealny samochód zarówno do pracy, jak i do rekreacyjnych wypadów za miasto – mówi Tomasz Suliga, LCV Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.