BAJA PORTALEGRE 500: NOWE MITSUBISHI NA STARCIE

baja_mitsop1

Nowe Mitsubishi Outlander PHEV – obecnie jedyny produkowany seryjnie dwusilnikowy samochód z napędem wszystkich kół (twin-4WD), startuje w rajdzie terenowym Baja Portalegre 500, który potrwa do 24 października.

Za kierownicą nowego modelu zasiada Hiroshi Masuoka z MMC, który wygrał rajd Dakar dwa razy z rzędu (w latach 2002 i 2003). Trasa rajdu będzie areną 9. rundy Pucharu Świata FIA w rajdach terenowych.


Zobacz także:

SPORT


 

Impreza znana jest jako wydarzenie rok w rok służące rajdowym asom z całego świata za rozgrzewkę przed Rajdem Dakar, najbardziej wymagającym rajdem terenowym rozgrywanym na Ziemi. Niedawno Mitsubishi Outlander PHEV ukończył po raz trzeci z rzędu Asia Cross- country Rally udowadniając tym samym swoją wyjątkową wytrzymałość i niezawodność w terenie, jak również trwałość układu napędowego Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV).

baja_mitsuo2

Na liście samochodów zgłoszonych do rajdu znalazły się także trzy rajdowe Mitsubishi ASX Racing, Mitsubishi Racing Lancer oraz 6 Mitsubishi Pajero i 2 Mitsubishi L200.

Nowe Mitsubishi Outlander PHEV poprowadzi Hiroshi Masuoka, który będzie również pełnił rolę kapitana zespołu złożonego i prowadzonego głównie przez pracowników MMC, w tym kierownika zespołu i jego dyrektora technicznego Yasuo Tanaka, eksperta z Departamentu Badań i Rozwoju Podzespołów Pojazdów Elektrycznych (EV) w Biurze Badań i Rozwoju Technicznego, wspieranego przez czterech inżynierów z tego samego departamentu.

Baja Portalegre 500

Organizowany od 28 lat przez Automobilklub PortugaliiBaja Portalegre 500 jest rajdem terenowym rozgrywanym w dystrykcie Portalegre we wschodniej części Portugalii. Zawodnicy przejadą 670 km, głównie po dość szybkich, płaskich drogach gruntowych. Tegoroczna edycja Baja Portalegre 500 to 9. runda Pucharu Świata FIA w rajdach terenowych. Portugalski rajd organizowany jest w trzech kategoriach – samochodów, motocykli i quadów, łącznie na starcie pojawi się 314 pojazdów.

baja_mitsuo3

Liczne Mitsubishi w rajdzie

W czołówce rajdu za kierownicą Mitsubishi ASX Racing zobaczymy między innymi znanych kierowców – Carlosa Sousa czy Guilherme Spinelli, a Mitsubishi Racing Lancera poprowadzi Miguel Barbosa.

Mitsubishi Outlander PHEV startujący w rajdzie w barwach MMC będzie promował rozwój technologii EV i 4WD. Samochód korzysta z akumulatorów trakcyjnych z modelu produkcyjnego, które zostały strukturalnie zmodyfikowane, by miały większą pojemność i mogły dostarczać więcej mocy. Układ sterowania zarządzający pracą silników przeprogramowano, by poradził sobie ze zwiększoną mocą. Ponadto, silnik spalinowy i generator, które dostarczają energię do akumulatorów i silników elektrycznych zostały poddane lekkim modyfikacjom w celu zwiększenia mocy wyjściowej i poprawy osiągów całego systemu.

baja_mitsuo4

W nadwoziu, oprócz wyposażenia go w klatkę przeciwkapotażową i inne urządzenia bezpieczeństwa, wprowadzono modyfikacje pozwalające na wykorzystanie zwiększonych możliwości terenowych samochodu wynikających ze zmian w systemie PHEV. Do najważniejszych z nich należy zaliczyć zwiększenie prześwitu i skoków zawieszeń kół, a także zastosowanie rajdowych opon o większych średnicach.

– Jak wiadomo, Outlander PHEV otrzymał pozytywne recenzje, tak w Japonii jak i Europie, w których podkreślano płynną i stabilną dynamikę jazdy wynikającą z zastosowania układu napędowego Twin Motor 4WD. Baja Portalegre 500 wymaga pokonania niemal non-stop trasy o długości 500 km, jedynie z kilkoma 20-minutowymi postojami serwisowymi, a sama trasa obfituje w trudne przeszkody, od szybkiego żwiru, po okrutnie wyboiste drogi. Od pojazdów hybrydowych, jak nasze Mitsubishi Outlander PHEV, wymaga to najwyższego poziomu niezawodności silników napędowych i akumulatorów. To okazja do pokazania mocy generowanej przez zmodyfikowane podzespoły napędu elektrycznego naszego Mitsubishi Outlandera PHEV oraz aktualnych możliwości opracowanej przez nas technologii sterowania napędu 4WD, którą wciąż rozwijamy z myślą o zastosowaniu w hybrydowych systemach napędu pojazdów elektrycznych EV w przyszłości – powiedział Hiroshi Masuoka.