BMW: CONCEPT i4 ZAPOWIEDZIĄ NOWEGO i4 W PRZYSZŁYM ROKU

BMW pokazało nowy model Concept i4 Gran Coupé z napędem elektrycznym. Jest zapowiedzią i4, którego produkcja rozpocznie się w 2021 roku.

Samochód ma zasięg do 600 km (WLTP), moc nawet 530 KM, od 0 do 100 przyspiesza w około 4 sekundy.Maksymalna prędkość to ponad 200 km/h.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Podano, że niektóre elementy stylistyczne na zewnątrz i wewnątrz koncept samochodu koncepcyjnego pojawią się zarówno w i4, jak i w innych modelach seryjnych z napędem elektrycznym.

Czterodrzwiowy Concept i4 oferuje nie tylko wysoką funkcjonalność, ale też znacznie bardziej przestronne wnętrze, niż wynikałoby to z jego dynamicznych proporcji. Precyzyjne, łagodne linie i mocno wymodelowane bryły tworzą klarowną stylistykę. Lakier w kolorze mroźnej jasnej miedzi przywołuje model Vision iNEXT i wyraźnie podkreśla grę świateł i cieni na powierzchni.

Niebieskie elementy z przodu, z boku i z tyłu nawiązują do pochodzenia BMW i. Liczne rozwiązania aerodynamiczne zapewniają maksymalny zasięg elektryczny. Oprócz zamkniętej atrapy chłodnicy i wyraźnej krawędzi aerodynamicznej najbardziej uderzającą cechą są obręcze kół zaprojektowane specjalnie do tego pojazdu. Zamknięta atrapa chłodnicy łączy przeszłość i przyszłość marki.

Zamiast chłodzeniu silnika służy jako powierzchnia skrywająca różne czujniki. Z tyłu dyfuzory w kolorze niebieskim BMW i wskazują na stricte elektryczny napęd samochodu. Ich kształt świadomie nawiązuje do Vision Dynamics.

Wnętrze

Nowy zakrzywiony wyświetlacz Curved Display tworzy razem z kierownicą nową formę – znajdziemy tu już seryjny ekran iNEXT i i4. Niemal wszystkie funkcje, nawet klimatyzacji, są zintegrowane na wyświetlaczu. Oszczędne zastosowanie różnych materiałów oraz uporządkowane rozmieszczenie elementów obsługi tworzą nowoczesny, a zarazem luksusowy wygląd. Listwy akcentowe w ciepłym złotobrązowym kolorze przechodzącym w chrom tworzą we wnętrzu szlachetny akcent.

Środkowy pulpit – teraz już bez dźwigni biegów – ma tylko jeden suwak. Elementy takie jak kontroler iDrive czy przyciski pamięci fotela w drzwiach są wykonane są z kryształowego szkła. Fotele w materiałowo- skórzanej tapicerce z mikrofibry z liniową grafiką i naturalnej skóry garbowanej liśćmi oliwnymi dopełniają wnętrze w szlachetny, ale i ekologiczny sposób.

Tył oferuje dużą jak na coupé przestrzeń nad głową i na nogi. Otwór w zagłówkach stanowi detal nawiązujący do aktualnych sportowych modeli marki.

Curved Display oferuje trzy tryby Experience Mode ilustrujące różne aspekty napędu elektrycznego. Dają one już teraz wgląd w to, jak od roku 2021 wyglądać będzie kolejna generacja systemu operacyjnego BMW. Bardzo wyraźne wizualne zróżnicowanie trzech trybów Core, Sport i Efficient wyraża się w zastosowaniu różnych rodzajów wskazań, różnych symboli graficznych i różnej iluminacji.

Oświetlenie ambientowe na desce rozdzielczej, w drzwiach i oświetlenie pośrednie pod wyświetlaczem podkreśla modyfikacje techniczne samochodu.

Tryb Efficient wskazywać będzie po raz pierwszy widok Assisted Driving umożliwiający głębszy wgląd w technologie samochodu, np. jego komunikację z otoczeniem. Pod marką IconicSounds Electric kryje się brzmienie stworzone przez znanego na całym świecie kompozytora Hansa Zimmera wspólnie z projektantem dźwięku Renza Vitale. Częścią tej palety brzmień jest dźwięk towarzyszący otwieraniu drzwi czy uruchomieniu silnika.

Zapowiedź BMW i4

i4 bazować będzie na technologii eDrive piątej generacji. Silnik elektryczny, elektronika mocy, ładowarka i akumulator wysokiego napięcia to zupełnie nowe rozwiązania, wraz z którymi BMW Group czyni dalsze postępy w dziedzinie napędów elektrycznych. Silnik elektryczny generuje moc do 390 kW (530 KM), osiągając przy tym poziom jednostki V8 w obecnych modelach z silnikiem spalinowym. Spontaniczne oddawanie mocy daje BMW i4 znakomite osiągi.

Wersja akumulatora wysokonapięciowego charakteryzuje się płaską konstrukcją i gęstością energii. Przy masie ok. 550 kg jego pojemność energetyczna wynosi ok. 80 kWh, a w cyklu WLTP pozwala uzyskać zasięg do 600 km.

Produkcja seryjna nowego BMW i4 rozpocznie się w 2021 r. w głównych zakładach BMW Group w Monachium. Jej wdrożenie kosztować będzie łącznie około 200 milionów euro.