BMW: NOWA SERIA 1 PRZESTRONNA I BARDZIEJ NOWOCZESNA

bmw-1-n1

Nowe BMW serii 1 to nowoczesny układ jezdny oraz innowacyjne technologie, a także integracja wszystkich komponentów i układów sterowania istotnych dla dynamiki jazdy.

Dostępne są wersje z nowym napędem przednim, jak i z inteligentnym napędem na cztery koła BMW xDrive.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

PREMIERY


 

W pięcioletnim rozwoju nowego BMW marka uwzględniła wszystkie zebrane doświadczenia w zakresie technologii napędu na przednie koła w innych modelach. Dzięki temu auto oferuje najwyższy poziom dynamiki. Trzecia generacja modelu zostanie zaprezentowana publiczności po raz pierwszy w BMW Welt w Monachium w dniach 25-27 czerwca w ramach nowej platformy prezentacyjnej BMW Group #NEXTGen.

bmw-1-n2

Miejscem targowej premiery będzie Międzynarodowy Salon Samochodowy (IAA) we Frankfurcie nad Menem po wakacjach. Wprowadzenie na rynki na całym świecie nastąpi od 28 września.

Dzięki nowoczesnej konstrukcji BMW z napędem na przednie koła trzecia generacja BMW serii 1, dotychczas wyprodukowana ponad 1,3 mln razy i ciesząca się szczególną popularnością w Europie, oferuje również znacznie więcej przestrzeni przy niemal takiej samej powierzchni. Szczególnie odczują to pasażerowie na tylnych miejscach; większa jest też pojemność bagażnika. Nowe BMW, oferowane wyłącznie w wersji 5-drzwiowej jest o pięć milimetrów krótsze niż jego poprzednik.

Wymiary: długość – 4319 mm, szerokość – 1799 mm (zwiększyła się o 34 mm), wysokość – 1434 mm (plus 13 mm). Rozstaw osi wynosi 2670 mm, jest więc o 20 mm krótszy niż w drugiej generacji.

bmw-1-n3

Oferowany opcjonalnie po raz pierwszy w BMW serii 1 elektryczny dach panoramiczny wpuszcza więcej światła do wnętrza. W wyposażeniu dodatkowym są podświetlane listwy dekoracyjne tworzące efekty przenikania światła w trzech różnych wzorach i sześciu barwach do wyboru. Dostęp do opcjonalnej oferty inforozrywki nowego systemu operacyjnego BMW 7.0 – obsługiwanego na życzenie również za pomocą gestów – umożliwiają dwa duże ekrany o przekątnej do 10,25 cala w BMW Live Cockpit Professional.

Z opcjonalnym kolorowym wyświetlaczem BMW Head-Up o przekątnej 9,2 cala, oferowanym po raz pierwszy w wyposażeniu dodatkowym serii 1, kierowca może odczytywać informacje bez odrywania wzroku od drogi.

Pasażerowie z tyłu mogą się też cieszyć o 13 mm większą przestrzenią na wysokości łokci (z przodu jest ona większa nawet o 42 mm). Pojemność bagażnika wzrosła o 20 l i wynosi teraz 380 l, a przy złożonej tylnej kanapie 1200 l. Szerokość przedziału bagażowego w najwęższym miejscu wzrosła o 67 mm. Po raz pierwszy dostępny jest również elektryczny napęd pokrywy bagażnika.

bmw-1-n4

Oprócz modelu Advantage jako wariantu podstawowego, nowe auto jest dostępne w trzech innych liniach stylistycznych, które różnią się między sobą pod względem wyglądu zewnętrznego i wyposażenia wnętrza. Topowy model M135i xDrive można rozpoznać po atrapie chłodnicy BMW z siatkowym grillem, ukośnie ściętych końcówkach rur wydechowych w kolorze Cerium Grey i spojlerze tylnym M w kolorze karoserii.

Ważnym elementem jest znana z BMW i3s technologia ARB (ograniczenie poślizgu kół w pobliżu aktuatora), która debiutuje teraz w samochodzie z silnikiem spalinowym. Technologię ARB wspiera oferowany również w standardzie układ Performance Control. Kierowca ma do wyboru dwie charakterystyki zawieszenia – Comfort i Sport .

BMW 120d xDrive oraz M135i xDrive są standardowo wyposażone w inteligentny napęd na cztery koła BMW. Blokada mechanizmu różnicowego jest zintegrowana z oferowaną standardowo 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic i obejmuje również procedurę startu (Launch Control). Sportowy system kierowniczy M i sportowe hamulce M są również dostępne w wyposażeniu dodatkowym pozostałych modeli serii 1.

bmw-1-n5

Nowe BMW serii 1 debiutuje z dwoma silnikami benzynowymi i trzema silnikami wysokoprężnymi o mocy: od 85 kW (116 KM) w 116d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,2-3,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 110-100 g/km) aż po 225 kW (306 KM) w M135i xDrive. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje temu ostatniemu zaledwie 4,8 sek. (4,7 s z pakietem M Performance), a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie).

Mimo tak sportowych osiągów jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi od 7,1 do 6,8 l/100 km, a emisja CO2 od 162 do 155 g/km. Silniki spełniają normę Euro 6d-TEMP, a 116d – Euro 6d. Silniki benzynowe są wyposażone w filtr GPF, a silniki wysokoprężne w filtr cząstek stałych, katalizator akumulacyjny NOx oraz system SCR (Selective Catalytic Reduction).

Do wyboru są 3 skrzynie biegów: manualna, 7-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa Steptronic i 8-stopniowa sSteptronic.

bmw-1-n6

Auto posiada wiele systemów wspomagających kierowcę. Wyposażenie standardowe w Europie obejmuje ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania ostrzegającą również przez rowerzystami, oraz działające przy prędkościach od 70 do 210 km/h ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu z aktywnym naprowadzaniem.

W wyposażeniu dodatkowym oferowany jest aktywny regulator prędkości działający do prędkości 160 km/h, a także system asystujący kierowcy obejmujący ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, ostrzeganie przed kolizją z tyłu oraz ostrzeganie przed ruchem poprzecznym. Można łączyć różne opcje obsługi, dopasowując je do różnych sytuacji i preferencji.