GENEWA 2016: HYUNDAI IONIQ – AUTO Z TRZEMA RODZAJAMI NAPĘDU

IONIQ_g_h1

Hyundai ogłosił nazwę kompaktowego modelu z napędem alternatywnym, który trafi do globalnej sprzedaży w 2016 roku. Hyundai IONIQ dostępny będzie z napędem elektrycznym, hybrydowym plug-in oraz hybrydowym.

Jest on pierwszym na świecie modelem, w którym jedno nadwozie oferowane jest z trzema różnymi rodzajami jednostek napędowych.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2016


 

Ambicją Hyundaia jest wytyczanie kierunku ‘mobilności jutra’, a IONIQ ([wymowa: aɪ | ɑ: nɪk]) wychodzi naprzeciw oczekiwaniom zmieniającego się stylu życia. Łączy w sobie takie elementy, jak: wydajność paliwowa, satysfakcja z jazdy oraz atrakcyjny design, oferując tym samym unikalny zestaw cech niedostępny do tej pory w samochodzie hybrydowym.

– Hyundai ma duże doświadczenie w budowaniu innowacyjnych i wydajnych paliwowo samochodów. Tym bardziej dumą napawa nas fakt, iż wraz z wprowadzeniem modelu IONIQ możemy zaoferować naszym klientom gamę prawdziwie przyjaznych środowisku samochodów. Nasza wizja przyszłej mobilności skupia się na zapewnieniu wyboru – w odniesieniu do zróżnicowanych jednostek napędowych. Chcemy, aby nasi uzytkownicy mogli wybrać samochód odpowiadający ich stylowi życia, bez konieczności znajdowania kompromisów w kwestii designu czy satysfakcji z jazdy. IONIQ jest wynikiem naszego dążenia do stania się liderem na globalnym rynku samochodów przyjaznych środowisku – powiedział Woong-Chul Yang, szef Centrum Badawczo- Rozwojowego Hyundai Motor.

Nazwa nowego modelu nawiązuje do elementów silnie wpisanych w jego charakter. ION – to naładowany elektrycznie atom (pol. jon). Natomiast drugi człon nazwy pochodzi od angielskiego słowa unique (pol. wyjątkowy, niepowtarzalny) co ma podkreślić rolę modelu w gamie Hyundaia i odzwierciedlać zarówno zaangażowanie marki w ochronę środowiska jak i chęć zaproponowania jak najszerszej oferty.

IONIQ został stworzony na całkowicie nowej platformie, zaprojektowanej specjalnie pod kątem zróżnicowanych jednostek napędowych. W czysto elektrycznej wersji (EV) został wyposażony tylko w wysoce wydajny akumulator litowo- jonowy. Hybryda plug-in (PHEV) łączy w sobie silnik spalinowy z energią z baterii elektrycznej. Z kolei hybryda (HEV) wykorzystuje silnik benzynowy oraz odzyskiwaną, w celu ładowania baterii, energię ruchu samochodu.

Hyundai jest jednym z wiodącym producentów samochodów hybrydowych. W 2013 roku marka stała się pierwszym na świecie masowym producentem samochodu napędzanego wodorem, wprowadzając do sprzedaży model ix35 Fuel Cell.

Hyundai IONIQ zostanie po raz pierwszy pokazany w Europie podczas targów motoryzacyjnych 86th Geneva International Motor Show w Palexpo, w marcu 2016 roku. Światowa premiera będzie miała miejsce na rynku koreańskim już w styczniu.