GENEWA 2017: C-AIRCROSS CONCEPT CZYLI KOMPAKTOWY SUV CITROENA

citr_gene1

Światowa premiera samochodu koncepcyjnego Citroën C-Aircross, który zapowiada globalną ofensywę marki na rynku SUV-ów, odbędzie się na Salonie Samochodowym Geneva International Motor Show (9 do 18 marca – dni otwarte dla publiczności).

Nowy model to oryginalna stylistyka i typowa dla SUV-a dynamika, poparta kolorami, stanowiącymi zapowiedź palety dającej dużą możliwość personalizacji.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2017


 

Nowy concept car posiada sylwetkę zaprojektowaną z myślą o sprzedaży na różnych rynkach. SUV nawiązuje jednocześnie do stylu nowego Citroëna C3.

Bryła nadwozia zwraca uwagę krótką i wysoko umieszczoną maską oraz masywnym przodem. Nadwozie o kompaktowych wymiarach (długość: 4,15 m, szerokość: 1,74 m, wysokość: 1,63 m) wydaje się wyższa dzięki elementom ochronnym opasującym dolną strefę. C-Aircross Concept wyposażony został w przednią i tylną osłonę podwozia w czarnym, lśniącym kolorze, nakładki ochronne nadkoli z delikatnym motywem kamuflażu oraz boczne listwy ochronne dolnych partii nadwozia.

citr_gene2

18-calowe diamentowane felgi o atletycznym, ciekawym kształcie świadczą o jego terenowych skłonnościach, a jednocześnie zapewniają wyższą pozycję za kierownicą. Zgodnie z nową stylistyką marki, nowy samochód przejął zaokrąglony przód i charakterystyczny, dwupoziomowy układ świateł.

Umieszczone w górnej części światła dzienne z diodami LED, zespolone z osłoną chłodnicy, zostały oddzielone od umieszczonych poniżej głównych świateł. Tył nadwozia o czystych, geometrycznych kształtach zwraca uwagę równie wyrazistą stylistyką. Pojazd posiada mocno zarysowane tylne nadkola, pozwalające doskonale wyeksponować tylne światła 3D złożone z trzech pierścieni.

Ten sam efekt zawieszenia w powietrzu tworzą elementy ozdobne tylnych słupków i dachu. Kontrastujące z resztą nadwozia, podświetlone tylne słupki stanowią charakterystyczny element tego concept caru. Zostały zaprojektowane w formie aerodynamicznych żaluzji. Panoramiczne szklane połacie dachu pozwalają zwielokrotnić ilość światła wpadającego do wnętrza. Wkomponowane w nadwozie tylne słupki w kolorze Corail Fluo pozwalają ukryć wnętrze auta. Duża łączna powierzchnia szyb i obszerna kabina podkreślają unikalny charakter tego koncepcyjnego auta o niezwykle przestronnym i pełnym światła wnętrzu.

Elegancja niebieskiego koloru nadwozia kontrastuje z barwnymi akcentami. Pomarańczowy kolor pojawia się na obramowaniach reflektorów, kołpakach kół, bocznych listwach ochronnych i relingach dachowych z wbudowanymi na końcach światłami z diodami LED.

citr_gene3

W celu dodatkowej poprawy aerodynamiki, samochód wyposażono w regulowane wloty powietrza w przednim zderzaku, wloty powietrza wbudowane w osłony dolnych krawędzi drzwi oraz tylny dyfuzor.

WNĘTRZE

Citroën C-Aircross Concept posiada przeciwstawne drzwi, znacznie ułatwiające dostęp do wnętrza. Oszczędna w kształcie, wywołująca wrażenie zawieszenia w powietrzu i dopracowana deska rozdzielcza w kolorach jasnej szarości i soczystej pomarańczy z widocznymi licznymi schowkami tworzy sięgający aż do płatów drzwi układ kontrastujących ze sobą elementów. Całą szerokość deski rozdzielczej zajmuje obszerna, wyeksponowana pomarańczową barwą, niezwykle efektowna wnęka na drobne przedmioty. Dominujący na wykładzinie i dywanikach podłogowych kolor Corail Fluo tworzy bardzo udany efekt gry odcieni.

Oprócz jednoramiennej kierownicy z intuicyjnym zespołem przełączników, na pokrytej tkaniną desce rozdzielczej pojawia się wyświetlacz Head-Up Display. Pośrodku deski rozdzielczej króluje duży, 12-calowy dotykowy ekran o ciekawej grafice. Poniżej umieszczono dużą, sięgającą od przednich do tylnych siedzeń, środkową konsolę z szeregiem użytecznych schowków. Podobny układ kolorystyczny szarych i pomarańczowych, poprzecznych pasów powtarza się także na wygodnych, kanapowych siedzeniach.

citr_gene4

KOMFORT i TECHNOLOGIE

C-Aircross Concept posiada cztery świetnie obejmujące ciało siedzenia. Zarówno przednie jak i tylne fotele są pokryte kolorystycznie ciepłymi obiciami z pikowanej, karbowanej alkantary. Codzienne użytkowanie samochodu ułatwiają liczne schowki oraz duże kieszenie w płatach drzwi oraz ukryta przed spojrzeniami z zewnątrz wnęka na torbę pod środkową konsolą. Pasażerowie mają oni ponadto do dyspozycji uchwyty na tablety, umieszczone z tyłu oparć przednich foteli.

Aby ułatwić prowadzenie, samochód wyposażono w intuicyjne elementy sterowania w kierownicy. Tradycyjne lusterka boczne zostały zastąpione dwiema kamerami. Obraz z kamer jest przesyłany na ekran usytuowany w miejscu wewnętrznego lusterka wstecznego. Dla zapewnienia optymalnej widoczności wokół auta wyposażono je również w tylną kamerę umieszczoną pośrodku spojlera dachowego.

C-Aircross Concept wyposażony został w inteligentny i intuicyjny interfejs Człowiek- Maszyna. Zapewnia on kierowcy i pasażerom dostęp do licznych pokładowych funkcji za pośrednictwem centralnego, 12-calowego ekranu dotykowego. System informacji i rozrywki umożliwia każdemu z pasażerów korzystanie z informacji dotyczących trasy przejazdu dzięki nawigacji 3D Citroen Connect Nav z dostępem do Internetu i funkcją poleceń głosowych. Każdy z pasażerów może też indywidualnie wybrać odpowiadającą mu muzykę czy wyświetlić ulubiony film. Możliwych jest kilka różnych konfiguracji ekranu : 1/3 -2/3 lub 2/3 -1/3 lub pełen ekran.

citr_gene5

C-Aircross Concept dysponuje również aplikacją Share with U. Ta nowa usługa (dzięki Wi-Fi) umożliwia zapewnia pasażerom rozrywkę w czasie podróży. ConnectedCAM Citroën, czyli pokładowa kamera HD rejestruje to, co kierowca widzi na zewnątrz i pozwala jednym kliknięciem udostępnić zdjęcia i filmy wideo na portalach społecznościowych. Zagłówki przednich i tylnych foteli zostały wyposażone w głośniki i mikrofony.

Zaawansowaną i inteligentną technologią, która pozwala na poruszanie się poza utartymi szlakami jest Grip Control.

Przystosowany równie dobrze do codziennej jazdy w centrum miasta co do wypadów w góry czy nad morze, z rodziną lub z przyjaciółmi, C-Aircross Concept jest prawdziwie wszechstronnym samochodem. Czekamy na premierę na salonie w Genewie…

citr_gene6