HYUNDAI: NOWY i20 COUPE – TRZYDRZWIOWY I DYNAMICZNY

Hyuni20_1

Hyundai Motor wprowadza na rynek europejski model i20 Coupe nowej generacji, rozbudowując gamę modelową o model o wyraziście sportowym i dynamicznym designie.

Po raz pierwszy producent stworzył 3-drzwiowy samochód segmentu B, który zdecydowanie różni się od wariantu 5-drzwiowego. Ciekawy design i uatrakcyjniona stylistyka kabiny mają trafić do młodego użytkownika.


Zobacz także:

PREMIERY


 

Hyundai i20 Coupe wyróżnia się w klasie B sylwetką. Wszystkie słupki dachowe różnią się tu od słupków w modelu 5-drzwiowym – są bardziej pochylone, nadając profilowi samochodu dynamizmu dzięki elegancko poprowadzonemu, spadzistemu dachowi, obniżonemu o 25 mm w porównaniu z 5-drzwiowym „bratem”. Trzeci słupek nowego modelu dla podkreślenia wyjątkowości stylistyki tylnej części nadwozia wyposażono w ciekawą stylistycznie, czarną aplikację.

hyuni20_2

Samochód ma charakterystyczny heksagonalny grill, ale ustawiony odwrotnie (”do góry nogami”) niż w pozostałych modelach Hyundaia, co świetnie współgra z przeprojektowanym przednim zderzakiem, harmonizuje z nowymi przetłoczeniami progów i sportowym tylnym spoilerem. Atletyczny charakter tylnej części pokreśliły ciekawe przetłoczenia klapy i przekonstruowany tylny zderzak. Samochód jest smuklejszy, a jednocześnie przestronny w tylnej części kabiny. Muskularne przetłoczenia tylnych błotników podkreślają szerokość karoserii i przykuwają uwagę do usytuowanych poziomo lamp.

17-calowe aluminiowe – dedykowane wyłącznie dla modelu Coupe, podkreślają jego sportowy charakter. Ciekawym stylistycznym zabiegiem jest także unikatowy lakier Tangerine Orange z odpowiednio dobranymi detalami wykończenia wnętrza w pomarańczowym kolorze, dostępnymi tylko w modelu Coupe.

Trzydrzwiowy i20 został bogato wyposażony. Panoramiczne okno dachowe otwiera kabinę na naturalne światło, pogłębiając poczucie relaksu i wygody. Dzięki nowemu projektowi tylnej części nadwozia imponuje większym aż o 10 l bagażnikiem niż i20 w wersji 5-drzwiowej, o pojemności aż 336 l. Przednie fotele z funkcją easy-entry i pamięcią ustawień zapewniają najwyższy w klasie komfort pasażerom, który dodatkowo wzmacnia niski poziom hałasu i drgań.

hyuni20_3

Hyundai nowej generacji jest równie bogato wyposażony pod względem komfortu i bezpieczeństwa, jak jego 5-drzwiowa wersja. Wśród dostępnych elementów wyposażenia znajdują się m.in.: podgrzewane koło kierownicy, automatyczne odparowywanie przedniej szyby czy system ostrzegania przed niezamierzonym opuszczaniem pasa (LDWS).

Silniki i skrzynie biegów

Paleta silników daje możliwość optymalnego wyboru w kontekście codziennego użytkowania auta. Jednostki benzynowe to 1.25 Kappa o mocy 84 KM i nowo opracowana 1.4 l Kappa o mocy 100 KM. Dwa dopełniające gamę silniki wysokoprężne to jednostki 1.1 o mocy 75 KM i 1.4 o mocy 90 KM z rodziny U-II. Każdy z silników spełnia normy spalinowe Euro 6.

W 2015 roku do oferty wprowadzony zostanie zupełnie nowy silnik: 3-cylindrowa, benzynowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 1,0 l. Ten nowy silnik Kappa T-GDI to pierwsza konstrukcja z nowej generacji małych benzynowych silników turbodoładowanych, zapewniających lepsze osiągi, wyższą przyjemność z jazdy i niższe spalanie.

hyuni20_4

Silnik 1.0 T-GDI dostępny będzie w dwóch wariantach mocy. Standardowa wersja o mocy 100 KM ma na celu minimalizację zużycia paliwa, podczas gdy 120-konna powstała przede wszystkim z myślą o dostarczeniu jak największej radości z prowadzenia samochodu.

– Nowy silnik turbodoładowany cechuje się wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami i nowymi technologiami, jak bezpośredni wtrysk benzyny i bardzo mała, dwuślimakowa turbosprężarka – tłumaczy Jürgen Grimm, Dyrektor ds. Silników w Europejskim Centrum R&D Hyundaia w Rüsselsheim.

Stworzony w Europie z myślą o europejskich Klientach

Nowa generacja Hyundaia i20 Coupe to jeden z wielu modeli, jakie Hyundai wprowadzi do sprzedaży w ramach ofensywy produktowej Product Momentum 2017, i20 wesprze dalszy rozwój marki, szczególnie w segmencie B, który w Europie jest największy i wciąż wykazuje tendencję wzrostową.

Łączna sprzedaż w segmencie B wyniosła w roku 2013 2,86 mln, na rok 2017 prognozy przewidują już 3,25 mln. Hyundai ujednolicił produkcję swojego modelu i20 w rozbudowanej ostatnio fabryce Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS) w Izmicie w Turcji, zakładając sprzedaż modelu nowej generacji w ilości 100 000 sztuk rocznie.