INFINITI: NADJEŻDŻA NOWY SPORTOWY SEDAN Q50 2016

infi_q50-1

Nowy, sportowy sedan Infiniti Q50 2016 wchodzi do sprzedaży z szeregiem udoskonaleń w zakresie osiągów i dynamiki, które zapewniają więcej radości z podróżowania.

Zmiany objęły między innymi technologie jazdy i kierowania następnej generacji oraz wiążą się z wprowadzeniem zupełnie nowej, zaawansowanej, turbodoładowanej jednostki napędowej V6.


Zobacz także:

PREMIERY

LEXUS: RX CZWARTEJ GENERACJI – INNOWACYJNE ZMIANY


 

W wersji modelowej Q50 2016 debiutuje druga generacja firmowego systemu bezpośredniego kierowania adaptacyjnego (DAS – Direct Adaptive Steering), kompleksowo zmodyfikowana w porównaniu do systemu pierwszej generacji. Q50 jest także, jako pierwsze Infiniti, wyposażony w sterowane elektronicznie zawieszenie dynamiczne Infiniti (DSS – Dynamic Digital Suspension), które zapewnia połączenie komfortu jazdy z dynamiką oraz zwrotnością.

infi_q50-2

Kierowców, którzy szukają dynamicznych ustawień, dostosowanych do ich specyficznych wymagań, ucieszy fakt, że przełącznik trybu jazdy (DMS – Drive Mode Selector) może być teraz wzbogacony o tryb osobisty (Personal), który pozwala na wyjątkowe skonfigurowanie charakterystyki pracy silnika, zawieszenia i układu kierowniczego.

Infiniti Q50 jest oferowany w pięciu wersjach silnikowych. Dla modelu na rok 2016 jedną z nich jest zaawansowany, zupełnie nowy, trzylitrowy, podwójnie doładowany silnik benzynowy V6 z wtryskiem bezpośrednim. Nowy silnik VR30 występuje w dwóch wersjach mocy − 304 lub 405 koni mechanicznych – opracowanych tak, aby zapewniały idealne połączenie efektywności i osiągów. Na rynkach europejskich dostępny będzie tylko w wersji mocniejszej.

Q50 został zaprojektowany od podstaw z przesłaniem zaprezentowania odważnej stylistyki, dynamicznych osiągów oraz wiodących technologii.

− Nowe Infiniti Q50 zachowuje te kluczowe elementy, które zaważyły na jego światowym sukcesie, a dodatkowo wyposażony jest w kilka nowych i wyjątkowych technologii. Unowocześnionym Q50 jeszcze bardziej wzmacniamy pozycję Infiniti pod względem innowacyjności – przedział Francois Bancon, wiceprezes Infiniti do spraw strategii produktu.

infi_q50-3

Dynamiczne osiągi

Wersje silnikowe Infiniti Q50 z nową trzylitrową, podwójnie doładowaną jednostką V6 lub jednostką hybrydową dostępne są z systemem bezpośredniego kierowania adaptacyjnego Infiniti (DAS – Direct Adaptive Steering) drugiej generacji. System przeszedł znaczące modyfikacje, dzięki którym zapewnia teraz lepsze czucie kierownicy i pełniejszy feedback z drogi. Inżynierowie zoptymalizowali układ sterowania.

Nowy system zapewnia także więcej opcji indywidualizacji, dając kierowcom większą elastyczność w wyborze poziomu wspomagania układu kierowniczego i odbierania informacji zwrotnej z drogi zgodnie z ich osobistymi preferencjami. Ponadto system bezpośredniego kierowania adaptacyjnego aktywnie dostosowuje przełożenie przekładni kierowniczej i siły potrzebnej do obrotu kierownicy.

System jest w stanie przekazać komendy kierowcy z kierownicy na koła szybciej niż systemy mechaniczne, a jednocześnie wymaga mniej korekt. Dostęp do rozszerzonego wyboru trybów kierowania możliwy jest przez przełącznik trybu jazdy (DMS − Drive Mode Selector). Znajduje się on w menu konsoli centralnej i pozwala wybrać jeden z sześciu trybów jazdy: osobisty (Personal), standardowy (Standard), jazdy po śniegu (Snow), ekologiczny (Eco), sportowy (Sport) oraz nowy dla modelu Q50 2016 − Sport+.

Aby utrzymać samochód na obranym torze jazdy nawet na nierównej nawierzchni i przy silnym bocznym wietrze, nowa wersja systemu bezpośredniego sterowania adaptacyjnego współpracuje z aktywnym asystentem toru jazdy (ALC − Active Lane Control). Standardowym wyposażeniem Q50 w wersji z nowym, trzylitrowym silnikiem V6 twin-turbo jest nowy system elektronicznego wspomagania kierownicy RACK firmy Infiniti. Można go zestroić za pomocą przełącznika trybu jazdy (DMS).

infi_q50-4

Wersje z silnikiem benzynowym 2.0 i silnikiem Diesla 2.2 są standardowo wyposażane w hydrauliczne, uzależnione od prędkości, elektroniczne wspomaganie kierownicy z mechanizmem zębatkowym (rack- and- pinion). Poprawione zostały ustawienia zawieszenia. Przednie – to konstrukcja dwuwahaczowa, natomiast zmienione tylne – to wielowahaczowe multi- link ze sprężynami śrubowymi i amortyzatorami o zwiększonej wydajności z systemem Dual Flow Path.

Także przedni i tylny drążek stabilizatora zostały w nowym Q50 zmienione. Q50 Sport 2016, w wersji z trzylitrowym silnikiem twin-turbo, po raz pierwszy wzbogacono o sterowane elektronicznie zawieszenie dynamiczne (DDS − Dynamic Digital Suspension). O przejściu z ustawień komfortowych na dynamiczne decyduje kierowca, wybierając tryb sportowy albo sport+, w których do pracy przystępują amortyzatory regulowane elektronicznie. W tych trybach, zawieszenie jest nieustannie dostosowywane do warunków drogowych.

Sterowane elektronicznie zawieszenie dynamiczne (DDS) zarządza pracą amortyzatorów w szerokim zakresie siły tłumiącej we wszystkich trybach jazdy, monitoruje przechyły samochodu i ugięcia zawieszenia.

Silnik V6 Infiniti

Dla Q50 2016 opracowano całkiem nowy, trzylitrowy, podwójnie doładowany silnik benzynowy V6 z nowej i wyjątkowej rodziny jednostek napędowych VR. Na rynki europejskie oferowana jest jego silniejsza wersja, która dostarcza 405 KM (298 kW) mocy przy 6400 obr./min. i generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 475 Nm w zakresie obrotów 1600- 5200. Parametry osiągnięto przy poprawie efektywności zużycia paliwa.

Nowy, zaawansowany system podwójnego doładowania pozwala na płynne i natychmiastowe dostarczanie mocy. Połączenie nowego czujnika prędkości obrotowej turbiny oraz zoptymalizowanej konstrukcji łopatek przyczyniło się z kolei do zwiększenia wydajności. Czujnik umożliwił zwiększenie prędkości turbiny o 10 proc., co przyniosło podniesienie poziomu obrotów turbosprężarki nawet do 220 000 obrotów na minutę.

infi_q50-5

Zaawansowany system sterowania fazami rozrządu zaworów, wraz z nowym elektrycznym układem regulującym, przyspiesza reakcje przepustnicy. Nowy, zastosowany po raz pierwszy, system bezpośredniego wtrysku benzyny DIG, pozwala na bardziej precyzyjne sterowanie wtryskiem paliwa do komór spalania, w zależności od położenia przepustnicy i aktualnej prędkości obrotowej silnika. To najbardziej ekologiczny i wydajny motor V6 w historii Infiniti.

Silniki: benzynowy 2.0 turbo, 2.2 Diesel oraz hybrydowy

Oprócz nowego silnika V6 o pojemności 3.0 l, Infiniti Q50 oferowany jest także z dwulitrowym, czterocylindrowym silnikiem turbodoładowanym o mocy 208 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm, dostępnym od 1500 obr./min. oraz silnikiem Diesla o pojemności 2.2 l, o mocy 168 KM i maksymalnym momencie 400 Nm (od 1600 obr./min.).

Na zaawansowaną, hybrydową jednostkę napędową Q50 składa się natomiast 24-zaworowy, wykonany ze stopu aluminium silnik V6 o pojemności 3.5 l z systemem DOHC, innowacyjny układ jednego silnika elektrycznego i dwóch sprzęgieł oraz kompaktowa, laminowana bateria litowo- jonowa. Moc silnika spalinowego to 302 KM, a moment obrotowy – 350 Nm. Z kolei moc silnika elektrycznego wynosi 67 KM (50 kW), a moment obrotowy – 270 Nm. ‎‎Łączna moc systemu ‎hybrydowego wynosi 360 KM.

Jednostka hybrydowa ma zapewniać doskonałe osiągi, ale ma też pozwalać na znaczne oszczędności w zużyciu paliwa.

Wszystkie silniki Q50 zestrojono z zaawansowaną, siedmiobiegową przekładnią automatyczną, sterowaną elektronicznie, z trybem manualnym i magnezowymi łopatkami zmiany biegów, montowanymi na kolumnie kierownicy. System adaptacyjnej kontroli przełożeń (ASC − Adaptive Shift Control) za pomocą czujnika przyspieszenia poprzecznego usprawnia wybór biegu.

Nowe Infiniti Q50 wejdzie do sprzedaży na wybranych rynkach w 2016 roku.