JAGUAR: NOWY XF Z MOCNYMI SILNIKAMI ZDĄŻY PRZED BREXITEM?

Nowy Jaguar XF dostępny będzie w wersjach Sedan oraz Sportbrake. Auto posiada ulepszony wygląd zewnętrznym i szlachetne wnętrze.

Zastosowano w nim luksusowe materiały oraz przyszłościowe technologie.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Nowa generacja czterocylindrowego, turbodoładowanego silnika wysokoprężnego Ingenium, o pojemności 2-litrów, z technologią hybrydową MHEV oraz najnowszy czterocylindrowy silnik benzynowy Ingenium o pojemności 2-litrów zapewniają wydajność i osiągi.

Na zewnątrz przeprojektowany został przedni zderzak z większymi i mniejszymi wlotami powietrza. Szerokość wizualną zwiększa nowa osłona chłodnicy z detalem w postaci siatki inspirowanej logo marki. Logo znajduje się także w bocznych otworach wentylacyjnych błotnika. Nowe,smukłe, reflektory full LED z oświetleniem do jazdy dziennej w kształcie podwójnej litery „J” są dostępne także z opcjonalną technologią Pixel LED.

Funkcja Adaptive Driving Beam zapewnia widoczność bez rozpraszania uwagi innych kierowców. Premium LED są standardowo montowane we wszystkich wersjach wyposażenia, a w SE i HSE jest dostępna także funkcja Asystenta automatycznych świateł drogowych (AHBA). Z tyłu zmiany obejmują szerszy zderzak oraz tylny dyfuzor w kolorze nadwozia. W wersji XF Sedan dostępne są także przyciemnione obramowania tylnych świateł.

W specyfikacji R-Dynamic, nowy pojazd posiada asertywny wygląd, podczas gdy wszystkie modele są dostępne z opcjonalnym pakietem stylizacji nadwozia Black (wykończonie w kolorze Gloss Black).

Wnętrze

Nowy design kokpitu jest odważniejszy, a nowa, sportowa konsola środkowa, przechodzi w deskę rozdzielczą wyposażoną w opcjonalną, bezprzewodową ładowarkę z wzmaczniaczem sygnału telefonicznego. Centralny, zakrzywiony, szklany ekran dotykowy HD o przekątnej 11,4 cala w eleganckiej obudowie ze stopu magnezu, pozwala sterować systemem informacyjno- rozrywkowym Pivi Pro.

Nowe fotele posiadają szerszą amortyzację, funkcje masażu oraz lepsze pokrycie stref grzewczych i chłodzących. Opcjonalny system jonizacji powietrza w kabinie poprawia jakość powietrza.

Silniki

XF Sedan i Sportbrake są wyposażone w czterocylindrowe silniki benzynowe Ingenium i układy napędowe nowej generacji z silnikiem wysokoprężnym, które korzystają z technologii MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle). Samochód jest dostępny wyłącznie z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów, napędem na tylne lub cztery koła.

Opcje silnika:
– Diesel 2.0 l R4 Turbo 204 KM, 430 Nm, 8 AT, RWD/AWD, 0-100 km/h sedan – 7,6 sek.;
– benzyna 2.0 l R4 Turbo 250 KM, 8 AT, RWD / AWD 365 Nm, 0-100 km sedan – 6,9 sek. oraz 2.0 l R4 Turbo 300 KM, 8AT, AWD, 400 Nm, 0-100 km/h sedan 6,1 sek.

Automatyczna skrzynia biegów może być sterowana za pomocą łopatek zmiany biegów przy kierownicy.

Technologie i systemy

System Pivi Pro jest dostępny za pośrednictwem 11,4-calowego ekranu dotykowego HD. XF został wyposażony w 12,3-calowy, cyfrowy zestaw wskaźników kierowcy oraz wyświetlacz przezierny HUD. Technologia redukcji szumów drogowych stale monitoruje wibracje. Lusterko wsteczne ClearSight przekazuje kierowcy widok na drogę, dzięki zastosowaniu szerokokątnej kamery.

Technologie wspomagające kierowcę obejmują m.in. system monitorowania ruchu podczas wysiadania (CEM), tempomat adaptacyjny oraz kamery surround 3D. Można wybierać spośród wersji wyposażenia S, SE i HSE, wszystkie są dostępne także w wersji nadwozia R-Dynamic.