LEXUS: NOWY SEDAN ES WKRACZA DO EUROPY

Lexus ES1

Nowy Lexus ES trafia po raz pierwszy do Europy. Siódma generacja luksusowego sedana średniej wielkości wykorzystuje zalety nowej platformy, zapewniającej lepsze osiągi.

Global Architecture – K pozwala też tworzyć nadwozia o bardziej dynamicznych kształtach, zapewniającej znakomitą sztywność nadwozia.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Siódma generacja modelu wchodzi na rynek razem ze sportową wersją ES F Sport, a wraz z modelem debiutuje pakiet Lexus Safety System + 2. Nowy samochód jest bardziej przestronny, cichy i bezpieczny. ES 300h z nową, czwartą generacją hybrydowego zespołu napędowego Lexusa będzie dostępny w Europie Zachodniej i Środkowej od grudnia bieżącego roku.

Lexus ES2

To kolejne auto – po flagowej limuzynie LS i coupe LC – z nowym designem designu. Samochód jest dłuższy (o 65 mm), niższy (o 5 mm) i szerszy (o 45 mm) od swego poprzednika. Większy rozstaw osi (o 50 mm) pozwolił przesunąć koła bliżej narożników, zwiększono również rozstaw kół z przodu i z tyłu (odpowiednio o 10 i 37 mm).

Wygląd przodu ES jest silnie zróżnicowany w zależności od wersji. Standardowe wersje mają eleganckie, pionowe listwy, rozchodzące się od centrum charakterystycznego dla Lexusa grilla w kształcie klepsydry, zaś wersje F Sport – obecne po raz pierwszy w rodzinie ES – prezentują czarną, ukośną siatkę, obecną również w otworach na rogach przedniej części samochodu.

Lexus ES3

Linia dachu wyraźnie opada ku tyłowi. Tył samochodu jest ostro wyrzeźbiony, a zachodzące na boki zespolone lampy LED tworzą widoczną z dowolnego kąta ciągłą linię stylistyczną. W wersjach F Sport dodano tylny spojler, oznakowanie oraz ciemne akcenty podkreślające sportowy charakter. W standardowych wersjach ES dostępne są trzy rodzaje kół o średnicy 17 i 18 cali, zaś w wersjach F Sport zastosowano 19-calowe koła podobne do używanych w coupe Lexus LC.

Paleta 12 kolorów lakieru obejmuje nowe odcienie beżu i zieleni.

Lexus ES4

Wnętrze

Punktem wyjściowym projektowania kabiny ES był koncept Lexus Future Interior. Pokładowe systemy elektroniczne, w tym opcjonalny system nawigacji, będą współpracować z siecią bezprzewodową. System nawigacji obejmuje także multimedialny wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala i manipulator Remote Touch oraz system rozpoznawania głosu.

Niższe położenie bioder pasażerów i starannie zaprojektowana podsufitka zapewniają odpowiednią przestrzeń nad głową, a większy rozstaw osi – dużą ilość miejsca dla nóg. Gama wariantów kolorystycznych wnętrza obejmuje nową kombinację. Opcja Rich Cream zestawia kremową tapicerkę z brązową podsufitką. Inne możliwości obejmują Black, Chateau i Topaz Brown.

Aby uzyskać całkowicie inny wygląd wnętrza wersji F Sport, opracowano nowy wystrój z metalowymi elementami.

Lexus ES5

Osiągi

Dla zapewnienia jeszcze lepszej dynamiki, wersje F Sport będą dostępne z adaptacyjnym zawieszeniem AVS (Adaptive Variable Suspension), podobnym do stosowanego w coupe LC. Umożliwia ono regulację siły tłumienia dla każdego z kół w zakresie 650 poziomów. Wyróżnikiem jest też tryb jazdy Sport+, w którym silnik, skrzynia biegów i zawieszenie działają według najbardziej dynamicznych ustawień.

ES 300h został wyposażony w nową hybrydową jednostkę napędową czwartej generacji, odznaczającą się wysokimi osiągami oraz niską emisją niepożądanych substancji. Wykorzystuje ona pracujący w cyklu Atkinsona 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy oraz lżejszy silnik elektryczny o większej gęstości mocy. Łączna moc układu wynosi 218 KM / 160 kW, zaś zużycie paliwa w cyklu mieszanym może wynosić 4,7 l/100 km.

To całkowicie nowa konstrukcja korzystająca z technologii szybkiego spalania. Swą charakterystykę zawdzięcza także zastosowaniu pompy olejowej o regulowanym wydatku, wielootworkowych wtryskiwaczy, systemu VVT-iE dla zaworów ssących oraz układu chłodzenia o zmiennym obiegu.

Lexus ES6

Bezpieczeństwo

ES siódmej generacji jest dostępny z najnowszym pakietem bezpieczeństwa Lexus Safety System + (standardowo we wszystkich wariantach) lub Safety System +2, dostępnym w wyższych wersjach wyposażenia.

Nowe funkcje obejmują wykrywanie przeszkód (pieszych) w systemie ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre- Collision System) oraz wykrywanie rowerzystów. Ulepszono także system adaptacyjnych świateł drogowych AHS (Adaptive High-beam System). Dwustopniowy system obejmuje zmianę kształtu snopa światła wytwarzanego przez matrycę 24 diod LED w sposób oświetlenie drogi bez oślepiania.

Debiutujący w nowym Lexusie ES 17-głośnikowy system audio Mark Levinson PurePlay ma zapewnić każdej ze znajdujących się w kabinie osób komfort. Głośniki umieszczone są na wysokości ramion pasażerów.

Lexus ES7