MERCEDES: RUSZA PRODUKCJA PRZEDŁUŻONEJ KLASY C

Mercedes-Benz po raz pierwszy zbudował Klasę C z wydłużonym rozstawem osi. W ciągu niespełna 6 miesięcy od uruchomienia produkcji nowej Klasy C pierwszy egzemplarz jej przedłużonej odmiany zjechał z taśmy zakładów Beijing Benz Automotive Co., Ltd. w Pekinie.

Model, który do sprzedaży w Chinach trafi we wrześniu br., stanowi istotny element lokalnego portfolio Mercedes-Benz i kolejny milowy krok w strategii Daimlera dla tamtejszego rynku.


Zobacz także:

MERCEDES: NOWA KLASA C – WYSPORTOWANE KOMBI


 
– Klasa C jest podstawą naszego rozwoju w Chinach. Dla poprzedniej generacji był to drugi pod względem wielkości rynek na świecie – sprzedano jej tu ponad 150 tys. sztuk. Teraz czas na następny krok. Opracowana w Chinach, produkowana wyłącznie w Chinach, nowa Klasa C z wydłużonym rozstawem osi ma szansę, by stać się jednym z głównych motorów naszego lokalnego wzrostu – mówi Hubertus Troska, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za Chiny.

Globalną produkcję Klasy C – od strategii oprzyrządowania aż o szkolenia międzynarodowego personelu w zakresie jakości produkcji – nadzoruje fabryka w Bremen, pełniąca rolę tzw. wiodących zakładów. W rezultacie Mercedes-Benz od początku zapewnia ten sam, najwyższy standard we wszystkich międzynarodowych wytwórniach. Kompleksowe szkolenia w Niemczech ukończyło już około 500 pracowników zakładów w East London (RPA), Tuscaloosie (USA) i Pekinie (Chiny), którzy później przekazali swoją wiedzę kolegom zatrudnionym na miejscu.

Nowa Klasa C z wydłużonym rozstawem osi

Z rozstawem osi wydłużonym o 8 cm (z 284 do 292 cm), przedłużana wersja Klasy C zapewnia pasażerom drugiego rzędu siedzeń najwyższy komfort pod względem ilości miejsca na nogi. Dodatkową wygodę zapewnia możliwość sterowania przednim fotelem pasażera z przodu z tylnej kanapy.

Jednocześnie nowa odmiana Klasy C oferuje maksymalny poziom bezpieczeństwa i najnowsze rozwiązania technologiczne – dość wspomnieć o pełnej gamie układów wspomagających, obejmujących funkcję jazdy półautonomicznej, oraz o innowacyjnym gładziku, który pozwala sterować systemem multimedialnym odręcznym pismem (także w języku chińskim).

Również silniki zasilające nową Klasę C są wytwarzane lokalnie, w BBAC w Pekinie – to zresztą pierwsza w historii Mercedes-Benz wytwórnia jednostek napędowych do osobowych modeli zlokalizowana poza Niemcami.