MITSUBISHI: NOWY OUTLANDER PHEV 2016 JUŻ W POLSCE (CENY)

mits_evo1

W polskiej ofercie Mitsubishi Motors zadebiutowało właśnie zupełnie nowe wcielenie Mitsubishi Outlandera PHEV – pierwszego na świecie hybrydowego SUV-a z elektrycznym napędem na 4 koła.

Podobnie, jak wprowadzony na rynek jesienią Outlander 2016 z silnikami spalinowymi, hybryda spotkała się w naszym kraju z wyjątkowo dobrym przyjęciem – pierwsza dostawa tych pojazdów została sprzedana jeszcze przed pojawieniem się go w salonach. Cena auta zaczyna się od 205 990 zł.


Zobacz także:

PREMIERY

MERCEDES: JUŻ NIE GL – NOWY GLS W MARCU 2016 (CENY)


 

Mitsubishi Outlander PHEV – najlepiej sprzedająca się elektryczna hybryda typu plug-in w Europie – przeszła aż 100 modyfikacji, które dotyczą zarówno wyglądu, jak i konstrukcji pojazdu. Dzięki nim model 2016 wyróżnia się dynamiczną sylwetką stworzoną w oparciu o nową koncepcję identyfikacji wizualnej „Dynamic Shield”, jeszcze lepszymi osiągami udoskonalonego hybrydowego układu napędowego oraz cichym, wysokiej jakości wnętrzem wykonanym z najwyższą dbałością o szczegóły.

O najwyższy poziom bezpieczeństwa zadba aż 14 systemów bezpieczeństwa, w tym nowy ultradźwiękowy asystent ruszania (Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System – UMS), system kamer 360 stopni rozmieszczonych dookoła auta z widokiem od góry, wspomaganych 8 czujnikami parkowania z przodu i z tyłu a także 7 poduszek bezpieczeństwa.

Nabywcy modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2016 otrzymują od producenta aż 8 lat gwarancji (do przebiegu 160 000 km) na elektryczny układ napędowy wraz z akumulatorami. Cały pojazd jest objęty 5-letnią gwarancją z limitem 100 000 km wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem pakietem Assistance Package.

mit_evo2

Więcej informacji na temat nowego modelu można znaleźć na witrynie www.elektrycznahybryda.pl lub www.outlanderphev.pl.

DYNAMIC SHIELD

Na nową stylizację nadwozia Outlander PHEV 2016 zgodną z koncepcją „Dynamic Shield” składają się całkowicie nowy pas przedni z nowymi światłami, nowe przetłoczenia nadwozia i nowe elementy karoserii. Wąskie reflektory LED z dwunastoma diodami LED do jazdy dziennej, delikatnie wznoszą się i zachodzą na boczną część nadwozia, wzmacniając poczucie dynamiki. Chromowane listwy umieszczone po obu stronach, dają trójwymiarowy efekt nieustannego ruchu, czyniąc sylwetkę pojazdu niższą, bardziej smukłą i szerszą.

Nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2016 jest dostępne w 7 kolorach nadwozia, w tym z nowym, wyrafinowanym lakierem „Ruby Black Pearl”, a także z nowymi 18-calowymi, aluminiowymi obręczami kół w dwóch odcieniach z nowym wzorem ramion. Auto wyróżnia się także zewnętrzną anteną w kształcie płetwy rekina, srebrnymi relingami dachowymi oraz dolnymi elementami dekoracyjnymi w kolorze nadwozia z chromowanymi akcentami wykończeniowymi na progach.

WNĘTRZE

Outlander PHEV oferuje teraz więcej elementów z kategorii „luksus” i przyciąga uwagę licznymi detalami, takimi, jak: nowa tapicerka z naturalnej skóry dostępna w kolorze czarnym (z srebrnymi przeszyciami i obwódkami) lub jasnobrązowym (z czerwonymi przeszyciami i obwódkami), nowa, sportowa tapicerka z wstawkami przypominającymi zamsz, skórzane obwódki elementów technicznych „Cool Touch” oraz poziome srebrne przeszycia, nowy materiał wykończeniowy osłon przeciwsłonecznych nawiązujący wyglądem do dzianiny, nowe wykończenie paneli drzwiowych w stylu Concept-S (miękkie wstawki z przeszyciami w kształcie promieni), czarne, drewnopodobne aplikacje, chromowane akcenty, drewnopodobne aplikacje w desce rozdzielczej, nowa konsola centralna w stylu Concept-S o strukturze fali z czarnymi, drewnopodobnymi aplikacjami, pokrywa nad uchwytami na napoje, miękkie w dotyku przełączniki, zmodernizowane elementy sterowania systemem PHEV, nowa, czteroramienna kierownica z grubym wieńcem o wysokiej przyczepności oraz liczne przyciski sterujące, czy wykończenie wnęk przednich lamp przeciwmgielnych czarnym lakierem fortepianowym i wyposażona w zamek działający równolegle z zamkiem centralnym samochodu pokrywa wlewu paliwa/systemu ładowania z wyściełaniem po wewnętrznej stronie.

Udogodnienia z zakresu komfortu to podgrzewana kierownica, podgrzewana przednia szyba, oświetlenie LED obszaru pod deską rozdzielczą oraz w okolicach konsoli centralnej, kontrolka niskiego stanu płynu do spryskiwaczy oraz gniazdo 12V w bagażniku.

mits_evo3

Na najwyższy komfort podróżowania, oprócz jakości materiałów i bogatego wyposażenia, ma ogromny wpływ wyciszenie wnętrza. W nowym modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2016 wyciszono aż ponad 30 różnych obszarów, włączając w to silnik, zawieszenie, koła, szyby dźwiękoszczelne, dynamiczne tłumiki drgań stosowane w niektórych obszarach i komponentach, a także uszczelnienie drzwi.

ZAWIESZENIE

Model otrzymał sztywniejszą strukturę nadwozia ze wzmocnionymi punktami mocowania zawieszenia, co uzyskano dzięki zastosowaniu grubszych blach lub dodatkowych łączników w strategicznych punktach. Z przodu zastosowano nowy, dużo sztywniejszy wspornik zawieszenia, oferujący większą precyzję kierowania, wyższą stabilność kierunkową oraz wyższą jakość podróżowania. Wraz z wzmocnieniem struktury nadwozia i zawieszenia zoptymalizowano sztywność sprężyn oraz siłę tłumienia amortyzatorów oraz zmodyfikowano elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.

W efekcie uzyskano bardziej liniowe reakcje, wyższą sztywność, niższe tarcie i lepsze wyczucie. W tylnym zawieszeniu zwiększono rozmiar cylindra tylnego amortyzatora w celu poprawy stabilności i komfortu jazdy oraz zoptymalizowano sztywność sprężyn oraz siła tłumienia amortyzatorów w odpowiedzi na wzmocnienie struktury nadwozia i zawieszenia.

NAPĘD – 3 SILNIKI

Będąc z założenia samochodem elektrycznym,auto poruszane jest głównie przez dwa silniki elektryczne pracujące w układzie stałego napędu 4WD. Silnik spalinowy pełni rolę wspomagającą, albo napędzając generator zasilający akumulator trakcyjny, bądź też napędzając bezpośrednio przednie koła samochodu, ale zawsze przy pracujących silnikach elektrycznych z przodu i z tyłu.

Załączanie szeregowego oraz równoległego trybu napędu hybrydowego odbywa się tylko na możliwie krótki czas, by dostosować układ napędowy samochodu do specyficznych warunków drogowych, z układami sterowania dążącymi do przywrócenia napędu całkowicie elektrycznego tak szybko i tak często, jak to będzie możliwe.

Innowacyjne rozmieszczenie komponentów układu napędowego pozwoliło zrezygnować z konwencjonalnej skrzyni biegów i wału napędowego, a całość jest sterowana elektronicznie przez system operacyjny PHEV (PHEV OS). Eliminacja wału napędowego (oraz jego przegubów) pozwoliła obniżyć straty mechaniczne powstające przy przekazywaniu napędu, poprawiając sprawność całego układu napędowego i ułatwiając kontrolowanie jego działania.

mits_evo4

Przy przedniej osi znajdziemy zatem silnik elektryczny i inwerter (60 kW/82 KM – 137 Nm), umieszczony w przedziale silnikowym po lewej stronie w miejscu zwykle zajmowanym przez skrzynię biegów zintegrowaną z mechanizmem różnicowym, generator umieszczony obok silnika elektrycznego, silnik benzynowy 2,0 l MIVEC DOHC (89 kW/121 KM – 190 Nm), umieszczony w przedziale silnikowym po prawej stronie i wielotrybowy moduł Power Drive Unit, zarządzający pracą przedniego silnika elektrycznego i generatora zapewniający optymalne osiągi w trzech trybach pracy z dwoma różnymi źródłami napędu.

Między osiami, pod podłogą znajduje się zespół chłodzonego powietrzem litowo- jonowego akumulatora trakcyjnego 12 kWh, 80 ogniw, 300 V oraz 45-litrowy zbiornik paliwa. Z tyłu, pod podłogą bagażnika umieszczono silnik elektryczny i inwerter (60 kW/82 KM – 137 Nm), niewchodzący w przestrzeń bagażnika i Rear Motor Control Unit – moduł zarządzający tylnym silnikiem elektrycznym, pozwalający w pełni wykorzystać charakterystykę silnika elektrycznego do zapewnienia płynności jazdy.

Umieszczenie akumulatora trakcyjnego pod podłogą powoduje zwiększenie bezpieczeństwa biernego: podobnie jak w modelu i-MiEV, pasażerowie są dodatkowo chronieni przed uderzeniem w podłogę samochodu. Poprawie ulega także bezpieczeństwo aktywne i prowadzenie na zakrętach, a to dzięki obniżeniu środka ciężkości. W nowym modelu Mitsubishi Outlander PHEV 2016 zoptymalizowano układ sterowania elektrycznym systemem hybrydowym typu plug-in oraz obniżono tarcie silnika.

TRZY TRYBY JAZDY

System operacyjny PHEV OS automatycznie dokonuje wyboru jednego z trzech trybów jazdy, w jakie wyposażono Outlandera PHEV (“EV”, szeregowy i równoległy), co pozwala optymalnie łączyć jak najwyższe osiągi samochodu z jak najniższym zużyciem paliwa. Wszystkie trzy tryby jazdy załączane są alternatywnie, a system operacyjny PHEV OS nieustannie przełącza tryby jazdy zależnie od ilości energii dostępnej w akumulatorze oraz od aktualnych warunków drogowych.

W trybie EV system operacyjny PHEV OS rozpoczyna jazdę w trybie całkowicie elektrycznym. Samochód jest napędzany przez przedni i tylny silnik elektryczny i jest to stały napęd elektryczny 4WD. Źródłem energii jest akumulator a maksymalna prędkość jest ograniczona do 120 km/h. Outlander PHEV zapewnia zasięg wynoszący 52 km w trybie napędu całkowicie elektrycznego.

W trybie szeregowym, tak jak poprzednio, samochód jest napędzany przez przedni i tylny silnik elektryczny (stały napęd elektryczny 4WD) z wyłączonym silnikiem spalinowym. Silnik spalinowy jest uruchamiany automatycznie. Sytuacje wymagające nagłego wzrostu mocy (powyżej 60 kW dostępnych z akumulatora), na przykład wyprzedzanie lub podjeżdżanie pod wzniesienie, są interpretowane przez PHEV OS jako wysoki pobór mocy wymagający bieżącego uzupełniania ilości energii w akumulatorze.

mits_eco7

W trybie równoległym silnik spalinowy ze swojej natury jest efektywniejszy od silnika elektrycznego dopiero na wysokich obrotach, przy których przejmuje rolę wiodącej jednostki napędowej, przekazując moc bezpośrednio na przednie koła poprzez Power Drive Unit. Oprócz silnika spalinowego pracują również silniki elektryczne z przodu i z tyłu. Zapewnia to samochodowi stały napęd 4WD.

Podobnie jak w przypadku poprzednich trybów jazdy, tryb równoległy jest aktywowany automatycznie. Dzieje się tak w przypadku stałego, dużego zapotrzebowania na moc, typowego dla dłuższej jazdy po autostradzie. System operacyjny będzie dążył do przełączenia układu napędowego w tryb hybrydowy szeregowy (lub w tryb całkowicie elektryczny przy prędkości poniżej 120 km/h), jeśli tylko będzie to możliwe. Silnik spalinowy napędza jednocześnie generator, by korzystając z zapasu mocy doładowywać akumulator trakcyjny.

W konstrukcji nie występuje tu pojęcie “maksymalnej mocy całkowitej”, które spotyka się w opisach innych rozwiązań.

SYSTEM OPERACYJNY PHEV OS

System operacyjny otrzymuje informacje i dane od wszystkich ważniejszych komponentów samochodu elektrycznego, co jest niezbędne do zapewnienia zintegrowanego zarządzania parametrami i osiągami całego samochodu. Ten zaawansowany system zarządzania stale monitoruje stan akumulatora i ilość energii odzyskanej z hamowania regeneracyjnego, a dalej reguluje moc przekazywaną na koła, aby zapewnić sprawne i dynamiczne przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Wynikiem takiego działania systemu jest optymalizacja i minimalizacja zużycia energii przy dostarczaniu osiągów najbardziej odpowiednich w danych warunkach drogowych.

KONTROLA WSZYSTKICH KÓŁ

System PHEV wykorzystuje nowo opracowany, elektronicznie sterowany (drive- by- wire) system napędowy z dwoma silnikami elektrycznymi stale napędzającymi wszystkie koła pojazdu połączony z systemem kontroli stabilności jazdy S-AWC (Super All Wheel Control). Oparty na technologii napędu wszystkich kół, którą opracowano i sprawdzono w modelu Lancer Evolution, system łączy w sobie systemy 4WD, ASC ABS oraz AYC (aktywna kontrola znoszenia – Active Yaw Control).

Dodatkowo, współdziałając z systemem PHEV, S-AWC rozdziela moc na koła przednie i tylne, a także indywidualnie na koła lewe i prawe, by poprawić stabilność jazdy i precyzję prowadzenia samochodu. W rezultacie S-AWC ogranicza poślizg przednich kół, przy jednoczesnej optymalizacji rozkładu mocy pomiędzy przednią i tylną oś, zapewniając w ten sposób lepsze przyspieszenia ze startu zatrzymanego.

mits_evo5

Ponadto funkcja “4WD LOCK” poprzez odpowiedni rozdział siły napędowej pomiędzy przednią i tylną oś poprawia przyczepność kół i stabilność liniową samochodu po wciśnięciu pedału przyspieszenia w czasie jazdy po śniegu, kamienistej, czy śliskiej nawierzchni.

NOWE SYSTEMY

Oprócz 14 systemów bezpieczeństwa, w tym systemu ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu (LDW), tempomatu adaptacyjnego (ACC) oraz systemu zapobiegania kolizjom czołowym (FCM) znanych z Mitsubishi Outlandera z silnikiem spalinowym, nowe Mitsubishi oferuje nowe układy podnoszące bezpieczeństwo podróżowania:

– system Ultrasonic Mis- acceleration Mitigation System (UMS) ma zapobiegać wypadkom spowodowanym nieumyślnym wciśnięciem pedału gazu;
– nowy system kamer rozmieszczonych dookoła auta z symulacją widoku z góry oferuje cztery kamery umieszczone wokół samochodu, które ukazują pięć różnych widoków: z przodu, z tyłu, z boku (po prawej i lewej stronie) oraz symulacja z góry.

Ważną cechą jest sposób ładowania akumulatora, przebiegający nie tylko w sposób konwencjonalny dla napędów elektrycznych (czyli poprzez odzysk energii przy hamowaniu, ładowanie z zewnętrznego źródła energii elektrycznej w trybie zwykłym lub szybkim), ale także w trybie ciągłym w czasie jazdy „Battery Charge Mode”, redukującym zależność samochodu od zewnętrznych źródeł prądu w tak dużym stopniu, jak to możliwe.

Samochód oferuje także wiele dodatkowych funkcji takich, jak:
– tryb oszczędzania akumulatora (Battery Save Mode), załączany przez kierowcę i pozwalający zachować maksimum energii w akumulatorze;
– tryb ECO: rozwiązanie przełączające klimatyzator w tryb energooszczędny i ograniczające przyspieszenia samochodu;

Kierowca może używać swojego smartfona jako pilota do zdalnego sterowania poprzez dedykowaną aplikację instalowaną na smartfonie, by z dowolnej odległości zaprogramować działanie ładowania akumulatora.

mits_evo6

POLSKA OFERTA

Polscy klienci mają do dyspozycji 3 wersje nowego Mitsubishi Outlander PHEV 2016.

Na długiej liście wyposażenia podstawowej wersji Intense Plus znajdziemy między innymi światła do jazdy dziennej oraz tylne w technologii LED, kamerę cofania, czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu, tempomat z ogranicznikiem prędkości sterowany z koła kierownicy, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, podgrzewane przednie siedzenia, elektryczne ogrzewanie kabiny, zestaw głośnomówiący Bluetooth sterowany z kierownicy, radioodtwarzacz CD/MP3 zintegrowany z systemem nawigacji Mitsubishi Multi Communication System, tuner cyfrowy DAB, system zdalnego zarządzania pojazdem Mitsubishi remote Control, dostęp bezkluczykowy KOS, nowe, 18-calowe aluminiowe obręcze kół, fotochromatyczne lusterko wsteczne, światła mijania z czujnikiem zmierzchu czy wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu.

Mitsubishi Outlander PHEV 2016 oferuje także w standardzie 7 poduszek bezpieczeństwa, układ stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania, układy wspomagania nagłego hamowania oraz wspomagania ruszania na wzniesieniu, system priorytetu hamulca, układ ostrzegania o nagłym hamowaniu, dźwiękowy system ostrzegania pieszych oraz systemy mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX dla 3 miejsc i monitorowania ciśnienia w kołach.

Specyfikacja Instyle Navi oferuje dodatkowo przednie światła mijania w technologii LED, system kamer 360 stopni ze sterowaniem w kole kierownicy, skórzaną tapicerkę, podgrzewane koło kierownicy, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 8 płaszczyznach i wyrafinowane nagłośnienie Rockford Fosgate 710W z 9 głośnikami.

Najlepiej wyposażone Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi Plus oferuje dodatkowo elektrycznie sterowane okno dachowe, adaptacyjny tempomat ACC, system ostrzegający o zmianie pasa ruchu LDW, system ograniczania skutków kolizji czołowych FCM oraz nowy ultradźwiękowy układ – asystent ruszania UMS.

Wersje te wyceniono na odpowiednio 205 990 zł, 218 990 zł i 227 990 zł, a dopłata za lakier metalizowany wynosi 3200 zł.

Nowy model jest dostępny w promocyjnym leasingu BGŻ BNB Paribas z miesięczną ratą od 1326 zł oraz z promocyjnym kredytem tego banku z miesięczną ratą od 2842 zł.

Nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2016 zaprezentowane podczas październikowej wystawy motoryzacyjnej we Frankfurcie wzbudziło duże zainteresowanie polskich klientów. W efekcie, jeszcze przed oficjalną premierą w polskich salonach sprzedano całą pierwszą dostawę tego najpopularniejszego w Europie modelu typu PHEV.