OPEL: NAGRODA IMIENIA PAULA PIETSCHA DLA MODELU AMPERA-e

opel-amper1k

Nowy Opel Ampera-e już otrzymał Międzynarodową Nagrodę im. Paula Pietscha za 2017 rok w uznaniu zastosowanej w nim innowacyjnej technologii.

Jury plebiscytu Best Cars składało się z 27 redaktorów naczelnych czasopisma auto motor und sport i partnerskich publikacji z 21 krajów. Na model oddano aż 41 procent głosów.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

– Ampera–e to samochód elektryczny do codziennej eksploatacji. Dzięki zasięgowi przekraczającemu 500 kilometrów jego użytkownik nie musi się martwić, że w akumulatorach nagle zabraknie energii. Jak przystało na laureata „Nagrody im. Paula Pietscha” Ampera–e jest modelem nie tylko wizjonerskim, lecz też modelem bardzo realnym, który jeszcze w tym roku trafi do dealerów — powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Karl- Thomas Neumann, podczas uroczystości wręczenia nagród w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Stuttgarcie.

opel-amper2k

Nagroda specjalna za koncepcje technologiczne jest przyznawana nieprzerwanie od 1989 roku. Jej patronem jest Paul Pietsch, były kierowca Formuły 1 i współzałożyciel Motor Presse Stuttgart. Warunkami otrzymania nominacji w kategorii innowacyjności są gotowość do produkcji seryjnej oraz widoczna wartość dodana dla klientów w obszarach ochrony środowiska, komfortu, bezpieczeństwa i kosztów eksploatacji.

Inżynierowie firmy Opel uwzględnili wszystkie te aspekty w trakcie prac nad Amperą–e. Elektryczny samochód z Rüsselsheim dysponujący zasięgiem powyżej 500 kilometrów (pomiar w cyklu NEDC: >500 km, wartość wstępna) otwiera nowy rozdział mobilności elektrycznej. Gwiazda Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu oferuje zasięg o co najmniej 100 kilometrów większy na jednym ładowaniu w porównaniu z konkurencją.

Nawet zgodnie ze standardem WLTP (światowa zharmonizowana procedura badania pojazdów lekkich), który lepiej odzwierciedla rzeczywiste warunki jazdy, nowa Ampera–e ma zasięg 380 kilometrów. 30–minutowe ładowanie za pomocą szybkiej ładowarki stałoprądowej o mocy 50 kW pozwala na kontynuowanie podróży przez dalsze 150 kilometrów (wartość średnia, oparta na wstępnych wynikach testów NEDC). Podane wartości dotyczą akumulatora litowo- jonowego nowej generacji, zastosowanego w modelu Ampera–e.

Maksymalny moment obrotowy wynoszący 360 Nm odpowiada za elektryzujący temperament rynkowej nowości. Silnik elektryczny zapewnia osiągi odpowiadające silnikowi spalinowemu o mocy 150 kW/204 KM, co pozwala na dynamiczne ruszanie i sprawną jazdę po autostradzie. Kompaktowy samochód przyspiesza do 50 km/h w ciągu zaledwie 3,2 sekundy, a przyspieszenie w średnim zakresie obrotów od 80 do 120 km/h zajmuje mu tylko 4,5 sekundy (dane wstępne). Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 150 km/h w celu zwiększenia zasięgu.