OPEL: WKRÓTCE RUSZĄ ZAMÓWIENIA NA NOWĄ CORSĘ-e

2019 Opel Corsa-e

Opel poinformował, że zamówienia na szóstą generację Corsy można będzie składać już wkrótce — najpierw na wersję Corsa‑e, a następnie także na samochody z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi.

W zupełnie nowej, szóstej generacji modelu producent po raz pierwszy oferuje zasilaną akumulatorami wersję elektryczną o zasięgu do 330 kilometrów (WLTP1, dane wstępne).


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

W nowym modelu astosowano najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu napędu elektrycznego. Pięciomiejscowa Corsa‑e jest samochodem nie tylko do jazdy miejskiej. Akumulator o pojemności 50 kWh można naładować w 80 procentach nawet w ciągu 30 minut. Może być ładowana na wszystkie możliwe sposoby: przez kabel, z ładowarki naściennej Wallbox lub na stacji szybkiego ładowania.

Opel Corsa-e (2019)

Akumulator jest objęty 8‑letnią gwarancją. Stan naładowania można sprawdzić w aplikacji „myOpel”, co pozwala optymalizować czas i koszty ładowania.

Wpływ na zasięg ma także kierowca, wybierając jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Eco i Sport. Tryb Sport zwiększa elastyczność i dynamikę przy umiarkowanej utracie zasięgu. W trybie Eco nowe auto staje się “długodystansowcem”.

Układ napędowy ma wpływ na osiągi – dzięki mocy 100 kW (136 KM) i dostępnych natychmiast 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego samochód wyróżnia się elastycznością i dynamizmem. Pojazd przyspiesza od 0 do 50 km/h w zaledwie 2,8 sekundy, a do 100 km/h rozpędza się w 8,1 sekundy, dorównując pod tym względem samochodom sportowym.

Opel-Corsa-e3

Dynamikę Corsy‑e podkreśla także jej sportowa stylistyka, przy zachowaniu kompaktowych wymiarów zewnętrznych poprzednich generacji. Corsa o długości 4,06 metra jest zwrotna. Linia dachu nawiązuje do sylwetki coupé — została obniżona o 48 mm w porównaniu z poprzednim modelem, co jednak nie wpłynęło na ilość miejsca nad głową.

Kierowca siedzi 28 mm niżej. Nisko położony środek ciężkości sprzyja właściwościom jezdnym. Nowoczesny kokpit jest w pełni cyfrowy, a wśród opcji wyposażenia znajduje się nawet skórzana tapicerka.

Przede wszystkim bezpieczeństwo

W Corsie‑e debiutują technologie i systemy wspomagające. Jednym z przykładów są adaptacyjne, nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED. Osiem elementów LED, sterowanych przednią kamerą wysokiej rozdzielczości najnowszej generacji dostosowuje wiązkę światła do sytuacji w ruchu drogowym. Zaawansowane systemy wspomagające prowadzenie pojazdu zapewniają wyższy poziom bezpieczeństwa.

Opel-Corsa-e4

Dzięki nowej przedniej kamerze system rozpoznawania znaków drogowych „zauważa” teraz więcej informacji, w tym znaki wyświetlane na tablicach diodowych. Na ekranie zestawu wskaźników podawane są również informacje o ograniczeniach prędkości zapisanych w systemie. Debiutuje też radarowy aktywny tempomat oraz system czujników Flank Guard. Dostępny jest również system monitorowania martwego pola oraz szereg asystentów parkowania.

Systemy multimedialne

Nowe systemy multimedialne zapewniają łączność kierowcy i pasażerom nowej Corsy. Systemy Multimedia Navi z 7‑calowym kolorowym ekranem dotykowym oraz flagowy Multimedia Navi Pro z 10‑calowym ekranem oferują także nową usługę telematyczną „Opel Connect”.

O spokój kierowcy i pasażerów pomagają zadbać również inne przydatne funkcje, takie jak Navigation Online z informacjami o ruchu drogowym dostarczanymi w czasie rzeczywistym, bezpośrednie połączenie z pomocą drogową oraz system powiadamiania służb ratowniczych w sytuacjach awaryjnych.