FORD: TRZY NAGRODY ZA NAPĘD HYBRYDOWY I SYSTEMY

Ford został jednym z laureatów ogólnopolskiego plebiscytu flotowego i otrzymał trzy statuetki za zajęcie pierwszego miejsca.

W tym roku zgłoszenia były przyjmowane w 6 kategoriach i 32 podkategoriach, a branża flotowa oceniła w głosowaniu 59 firm.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Produkty i usługi flotowe są oceniane między innymi przez fleet menedżerów, osoby odpowiedzialne za politykę flotową w firmach czy decydentów flotowych. Tegoroczne głosowanie odbyło się w formie on- line, łącznie oddano 170 tysięcy głosów.

Ford zdobył najwięcej głosów w kategorii:
– Motoryzacyjna Marka Flotowa: Samochody Użytkowe;
– Napędy Alternatywne: Napęd hybrydowy typu plug-in – tutaj wyróżnienie zdobyły modele Kuga, Explorer oraz Transit i Turneo Custom;
– Produkt/ Usługa Flotowa: Technologia i systemy bezpieczeństwa, gdzie pozytywnie zostały ocenione system antykolizyjny Pre- Collision Assist z funkcją wspomagającą omijanie przeszkód Evasive Steering Assist oraz Adaptive Cruise Control z Lane Centring Assist i Stop & Go.

– Wszystkie trzy wyróżnienia mają dla nas niezwykłe znaczenie. Przede wszystkim dlatego, że głosujący w plebiscycie Fleet Derby 2020 są specjalistami w branży flotowej znającymi dobrze ten rynek, produkty oraz usługi. Zwycięstwo naszych samochodów dostawczych w kategorii Motoryzacyjna Marka Flotowa zbiega się w dobrymi wiadomościami płynącymi z rynku. Pomimo trudnej sytuacji związanej z pandemią awansowaliśmy na drugie miejsce w rankingach sprzedaży samochodów dostawczych w Polsce – mówi Bogusław Głód, dyrektor zarządzający Ford Polska.

Napędy hybrydowe typu plug-in

Przedstawiona przez Forda strategia Go Electric to 14 zelektryfikowanych modeli do końca tego roku, a do końca 2021 w salonach tej marki będzie ich już 18.

– Cieszy nas, że rynek flotowy docenił naszą strategię Go Electric przyznając tym samym główną nagrodę naszym hybrydom Plug-In w kategorii Napędy Alternatywne: napęd hybrydowy typu plug-in. To dla nas istotna nominacja. W zeszłym roku Ford ogłosił, że każdy model, poczynając od nowego Focusa, otrzyma wersję z napędem wykorzystującym silnik elektryczny. W naszej ofercie znajdują się już nagrodzone Fordy Transit i Tourneo Custom Plug-In Hybrid, w tym roku w salonach pojawiła się zelektryfikowana nowa Kuga – najbardziej zelektryfikowany samochód Forda w historii, a już wkrótce polską premierę będzie miał model Explorer z napędem hybrydowym typu Plug- In – dodaje Bogusław Głód.

W kategorii Napędy Alternatywne: Napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV – Plug-in Hybrid Electric Vehicles) Ford zdobył główną nagrodę.

Transit Custom to znany i ceniony samochód dostawczy, który w zelektryfikowanej odmianie Plug- In Hybrid pozwala na przejechanie w trybie całkowicie elektrycznym do 50 km, a baterie tej hybrydy mogą być ładowane zarówno podczas jazdy, jak i z gniazdka elektrycznego W ofercie znajduje się również jego osobowa odmiana, czyli Tourneo Custom, który może pomieścić na swoim pokładzie do 9 dorosłych osób.

Kuga jest natomiast najbardziej zelektryfikowanym obecnie modelem Forda w polskich salonach. W ofercie występuje jako miękka hybryda, z pełnym hybrydowym układem napędowym oraz nagrodzonym systemem hybrydowym plug-in. Ten ostatni oferuje moc na poziomie 225 KM i pozwala z trybie elektrycznym na pokonanie nawet 56 km.

Explorer to największy z oferowanych SUV-ów producenta. Odmiana z hybrydą plug-in już wkrótce zagości w salonach marki. Samochód będzie oferował siedmiomiejscowe wnętrze i moc na poziomie 475 KM. Nowy Ford przy pełnym naładowaniu może przejechać do 40 km korzystając wyłącznie z energii elektrycznej, nie emitując przy tym żadnych spalin.

Nagrodzony system antykolizyjny Pre- Collision Assist pozwala na zredukowanie siły uderzenia lub całkowite uniknięcie kolizji podczas jazdy w korkach ulicznych i z niską prędkością. Gdy kierowca odruchowo rozpocznie manewr wymijania przeszkody, dostaje wsparcie ze strony systemu wspomagającego omijanie przeszkód Evasive Steering Assist, który precyzyjnie dobiera moment skrętu w układzie kierowniczym, a następnie ułatwia powrót na tor jazdy.

Natomiast Adaptive Cruise Control z Lane Centring Assist i Stop & Go pozwala wybrać i utrzymuje zadaną prędkość oraz monitoruje drogę przed samochodem. Gdy jadący przez samochód zwolni lub zahamuje system zapewni odpowiednia odległość. Całość uzupełniona jest funkcją utrzymywania pojazdu na środku pasa ruchu oraz automatycznym zatrzymaniem się i ponownym rozpoczęciem jazdy.