HYUNDAI: SUKCESY MINIONEGO ROKU A PLANY NA 2021 SĄ AMBITNE

W minionym roku Hyundai wprowadził siedem nowych lub odświeżonych modeli – ponad 90 procent aut oferowanych w Europie ma obecnie mniej niż 18 miesięcy.

Sprzedaż marki eko na Starym Kontynencie była znacząca – nabywców znalazło 60 000 samochodów elektrycznych, co stanowi ponad 13 proc. udziału łącznej sprzedaży producenta.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Wraz z premierą Tucsona nowej generacji w listopadzie, Hyundai zakończył również proces elektryfikacji całej gamy SUV-ów.

Santa Fe, Tucson i Kona dostępne są w wersjach hybrydowych lub hybrydowych typu plug-in, a Kona jest również dostępna jako model w pełni elektryczny. NEXO to natomiast model drugiej generacji napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi. Nowy i20 zapoczątkował z kolei projekt Sensuous Sportiness.

Na początku 2020 roku Hyundai Motor Group ogłosił plany wzmocnienia pozycji lidera w dziedzinie pojazdów zelektryfikowanych. Celem Grupy jest oferowanie 44 zelektryfikowanych modeli do 2025 roku. Oprócz produkcji zelektryfikowanych pojazdów, Hyundai poczynił również postępy we wspieraniu rozbudowy infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych.

Producent z Korei Płd. wraz ze szwajcarską firmą H2 Energy powołał do życia Hyundai Hydrogen Mobility (HHM), projekt joint venture, za pośrednictwem którego samochody ciężarowe XCIENT Fuel Cell wynajmowane będą operatorom ciężarówek komercyjnych w Szwajcarii. W 2020 roku w ramach projektu zostało dostarczonych pierwsze 50 ciężarówek.

W ramach zaangażowania na rzecz Postępu dla Ludzkości Hyundai opracował pojazd mydelniczkę. Soapbox to bezsilnikowy pojazd zbudowany z materiałów dostępnych w zwykłym sklepie z narzędziami. Hyundai zachęca do samodzielnego zbudowania pojazdu mydelniczki w domu, jako sposobu na wspólne spędzenie czasu.


Rok 2021

Na rynek zostanie wprowadzony Ioniq 5, pierwszy elektryczny model z nowej submarki Ioniq. To SUV segmentu D inspirowany modelem koncepcyjnym 45. Będzie to również pierwszy pojazd zbudowany na platformie E-GMP. Zapewniaona optymalizację dynamiki jazdy, bezpieczeństwo oraz maksymalizację przestrzeni w kabinie. W 2022 roku Hyundai wprowadzi sedanaIoniq 6, który będzie oparty na koncepcie elektrycznym Prophecy, a następnie na początku 2024 roku Ioniq 7 – dużego SUV-a.

Załoga Hyundai Motorsport wystartuje w przyszłorocznej Pure ETCR, pierwszej w historii elektrycznej serii wyścigów samochodów turystycznych, jadąc modelem Veloster N ETCR. Samochód został po raz pierwszy zaprezentowany na targach IAA 2019 we Frankfurcie. Ten wysokowydajny, elektryczny samochód wyścigowy został zbudowany w oparciu o model Veloster N i będzie zasilany specjalnie zaprojektowanym akumulatorem, a moc silnika to 680 KM.

Hyundai będzie również dalej angażować się w rozwój infrastruktury ładowania. Planuje też rozszerzenie europejskiej gamy SUV-ów. Bayon, zupełnie nowy CUV, zadebiutuje w pierwszej połowie roku. Nazwa modelu inspirowana jest miastem Bayonne we Francji. Będzie to najmniejszy SUV-ów Hyundai oferowany w Europie. Ponadto marka zaangażuje się w nowe projekty.