OPEL: NOWY GRANDLAND X Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM PLUG-IN

Opel wprowadza do sprzedaży SUV‑a w wersji PHEV z napędem na przednie koła. Grandland X jest pierwszym autem marki dostępnym w dwóch wersjach hybrydowych.

Po wersji Hybrid4 z napędem na cztery koła (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 1,4–1,3 l/100 km przy emisji CO2 32–29 g/km wg WLTP) kupić można model z napędem przednim.


Zobacz także:

PREMIERY

ECO


 

Ceny modelu z napędem na przednie koła zaczynają się od 162 850 zł.

Grandland X Hybrid z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.6 oraz silnikiem elektrycznym napędzającym również przednie koła dysponuje mocą 165 kW (224 KM) i momentem obrotowym 360 Nm. W trybie elektrycznym samochód hybrydowy ma zasięg do 57 km według cyklu WLTP.

Nowe auto oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki standardowemu wyposażeniu w takie systemy jak alarm przedkolizyjny z funkcją wykrywania pieszych i automatycznym hamowaniem awaryjnym, asystent pasa ruchu i system wykrywający objawy zmęczenia kierowcy. System multimedialny Navi 5.0 IntelliLink z dużym 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym zapewnia sprawną łączność kierowcy i pasażerom.

W celu dalszej poprawy efektywności w modelu Grandland X Hybrid zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości.

Zaawansowana technicznie hybryda

W zespole napędowym pojazdu zastosowano akumulator litowo- jonowy o pojemności 13,2 kWh. Silnik elektryczny jest sprzężony ze sterowaną elektrycznie ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Silnik spalinowy będzie wykorzystywany głównie przy średnich i dużych prędkościach jazdy, natomiast w czasie jazdy z niską oraz średnią i zmienną prędkością napęd zapewni elektryczna część układu.

Grandland X Hybrid oferuje trzy dedykowane tryby jazdy — elektryczny, hybrydowy i sportowy. Na przykład w trybie hybrydowym samochód automatycznie dobiera najbardziej efektywny sposób napędu, z możliwością przełączenia na bezemisyjny tryb elektryczny. Tryb sportowy umożliwia łączenie mocy silnika spalinowego i silnika elektrycznego w celu uzyskania szczególnie dynamicznych osiągów. Nowy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 225 km/h.

Gniazdo ładowania akumulatora z wykorzystaniem pokładowej ładowarki o mocy 3,7 kW (wersja 7,4 kW jest opcjonalna) zostało umieszczone wygodnie po przeciwnej stronie niż wlew paliwa, natomiast sam akumulator jest zainstalowany pod tylnymi siedzeniami, aby nie ograniczał przestronności wnętrza ani pojemności bagażnika.

Czas ładowania zależy od typu ładowarki. Akumulator pojazdu, wyposażonego w opcjonalną ładowarkę pokładową o mocy 7,4 kW, można naładować do pełna w niespełna dwie godziny.

Za pomocą aplikacji myOpel kierowca może zdalnie programować czasy ładowania i sterować klimatyzacją. Usługa OpelConnect oferuje takie funkcje, jak Live Navigation, sprawdzanie danych, połączenie z pomocą drogową oraz system powiadamiania służb ratowniczych.

W przyszłym roku na rynku pojawi się pierwszy elektryczny lekki samochód użytkowy, czyli Opel Vivaro‑e. W 2021 roku firma zaoferuje w pełni elektryczne wersje Combo Life, Combo Cargo i Zafiry Life. Do 2024 roku wszystkie modele Opla będą dostępne w wersji zelektryfikowanej.

CENY