OPEL: WKRÓTCE POZNAMY CENY NOWEJ CORSY RALLY4

Nowa Corsa Rally4 została zaprojektowana dla krajowych i zagranicznych prywatnych zespołów rajdowych, zastępując nijako ADAM-a R2 uczestniczącego w mistrzostwach juniorów w latach 2015– 18.

Samochód powstał z uwzględnieniem regulaminu klasy, która zastępuje kategorię R2.


Zobacz także:

RAJDY

RAJD ŚWIDNICKI – KARUSE 2020


 

ADAM R2, od czasu homologacji na sezon 2014, zaliczył ponad 220 klasowych zwycięstw, a jego kierowcy 530 razy stawali na podium i zdobyli 32 tytuły w mistrzostwach krajowych.

W nowym aucie Rally4 zastosowano trzycylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra. Jest on oparty na jednostce seryjnej i sterowany modułem Magneti Marelli. Rozwija 208 KM mocy i 290 Nm momentu obrotowego.

Napęd jest przekazywany na koła przednie przez pięciobiegową przekładnię sekwencyjną i regulowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu typu 3‑way. Rajdowe zawieszenie ze sprężynami Eibach i amortyzatorami Öhlins jest w pełni regulowane.

Po kilkumiesięcznych testach Opel Motorsport i PSA Motorsport przeprowadziły w ostatnich tygodniach serię dalszych jazd Corsą Rally4 na południu Francji.

W ciągu pięciu dni zespoły działów sportu samochodowego pokonały ponad 1000 km po drogach szutrowych i asfaltowych w zmiennych warunkach. Kierowcy testowi — Yoann Bonato i Marijan Griebel wyrażali się o nowym aucie pozytywnie.

Homologacja Opla Corsy Rally4 jest planowana na 1 grudnia br. Produkcja samochodów dla osób prywatnych rozpocznie się zaraz potem. Wtedy też można będzie składać zamówienia. W dalszej perspektywie nowy model będzie wykorzystywany do promocji uzdolnionych kierowców prowadzonej wspólnie przez Opla i ADAC.Rozpoczyna się ona od ADAC Opel e‑Rally Cup, skąd najlepsi zawodnicy przechodzą do ADAC Opel Rally Junior Team, by zasiąść za kierownicą Opla Corsy Rally4.