SKODA: DWUKOŁOWY KONCEPCYJNY KLEMENT – NA ULICE MIAST

skoda-row1

Skoda zaprezentowała swoją najnowszą wizję w obszarze indywidualnej mikro- mobilności. Dwukołowa koncepcja miejskiego pojazdu łączy w sobie czysty design, elektryczny napęd i łatwość obsługi.

Klement jest cichy, bezemisyjny i wyposażony m.in. w system odzyskiwania energii z hamowania oraz hydrauliczne hamulce z ABS.


Zobacz relacje:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

To kolejny krok marki w kierunku rozwoju usług z zakresu elektro- mobilności.

skoda-row2

Wkroczenie Škody w erę e-mobilności obejmuje nie tylko poszerzenie oferty o samochody elektryczne i hybrydowe typu plug-in, ale również stworzenie ekosystemu usług i wszelkiego rodzaju rozwiązań w tym obszarze. W bieżącym roku zaprezentowano dwa modele z nowej sub-marki iV: Superb iV z napędem hybrydowym typu plug-in oraz pierwszy w pełni elektryczny CITIGOe iV.

Dwukołowy koncept pojazdu elektrycznego Klement może natomiast stanowić odpowiedź na wyzwania mikro- mobilności, ekologicznego przemieszczania się na terenie miast, szczególnie w obszarach niedostępnych dla samochodów.

skoda-row3

Nowa Skoda to koncepcja pojazdu wyposażonego w silnik o mocy 4 kW, który pozwoli osiągnąć prędkość do 45 km/h. Dzięki swojej konstrukcji przypominającej rower i zwinności może stanowić alternatywę do poruszania się w przestrzeni miejskiej – w drodze do pracy lub podczas próby przedostania się przez zakorkowane części miasta.

Jednocześnie, dzięki łatwej obsłudze, pojazd doskonale sprawdzi się wśród użytkowników ceniących sobie wygodę transportu. nowy pojazd zasilany jest akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 1250 Wh i pozwala na przejechanie na jednym ładowaniu do 62 km. Zasięg ten zadowoli osoby przemieszczające się w warunkach miejskich. Akumulator można naładować podłączając go do standardowego gniazdka domowego. Część energii będzie uzupełniania w trakcie jazdy za sprawą odzyskiwania energii podczas hamowania.

skoda-row4

Intuicyjna obsługa

Nowy koncept obsługiwany jest intuicyjnie. Poruszanie i sterowanie nim przypomina standardową jazdę rowerem, jednak zamiast pedałów, pod stopami zainstalowano dwa panele służące kontrolowaniu prędkości. Naciskając panele do przodu przyspieszamy, z kolei przenosząc ciężar na ich tył jesteśmy w stanie zahamować. Sam hamulec wyposażono w system ABS, który zadba o bezpieczeństwo kierowcy.

Całość zintegrowana jest z nowoczesnym oświetleniem LED obejmującym przedni reflektor, światło dzienne, światło hamowania oraz kierunkowskazy zintegrowane ze wspomnianymi wcześniej panelami. W modelu producent zastosował lekką, aluminiową konstrukcję, przez co całość ma ważyć ok. 25 kg i zapewnić łatwość manewrowania.

Celem marki jest dalsza praca nad pojazdem i zaimplementowanie do niego systemów bezpieczeństwa, dostępnych w samochodach marki, np. możliwości szybkiego wybierania połączenia alarmowego, funkcji Coming Home, a także dopasowanie opon do jeszcze bardziej komfortowej i cichej jazdy.

skoda-row5